Ert planeringsprogram bråkar. Gör jag fel?
Hej!
Jag och min man väntar barn i nov, så vi vill gärna börja planera och skicka in ansökan om föräldradagar. Vi har försökt göra det via planeringsprogrammet på er hemsida men stöter på problem. Vi har några frågor:
1. Vi vill vara hemma båda två i 2 månader direkt efter beräknad förlossning. Som jag har förstått det ska det gå att ta ut dubbel föräldraledighet (alltså för samma dagar) i åtminstone 30 dagar om jag minns rätt, men ert program tillåter inte detta. (Andra månaden tar vi semester eller komp.) Vad gör jag fel?
2. Jag har ju fyllt i blanketten med uppgifter om lön och anställningstid och skickat in till er. Nu tänker vi ju oss att även min man ska vara hemma ganska tidigt och ganska länge. Kan han skicka in motsvarande uppgifter? Om han inte kan skicka in något papper förrän barnet är fött känns det som om det kommer ta väldigt lång tid innan vi ser röken av några pengar... Hur fungerar det?
3. Ert program verkar heller inte tillåta att man lägger in "lågdagarna" i planeringen. Varför kan jag inte använde dem? Vad gör jag för fel?