• kommande år

Min mobil ringer upp sig själv.

Jag har en Samsung Galaxy S2 som för 3 eller fjärde gången ringer upp sig själv.

Nu lämnade den tom röstmeddelande till min mobil men jag vågar inte lyssna på det.

Hur är det möjligt att den ringer upp sig själv? Jag blir snart knäpp på den.

Någon annan som varit med om samma sak? Känns konstigt att det står att ens egna nummer ringer till mobilen. 

Kan numret vara kapat på något sätt eller vad?

All hjälp mottages tacksamt.           

• Svar på tråden Min mobil ringer upp sig själv.
  • plastkotte

Inte varit med om just det. Men jag minns för några år sen, så var jag med en vän hos en annan vän. Vi var alltså 3 stycken. Vi var hos B. Så satt vi och småpratade i Bs rum. Jag satt på sängen, B och den andra vännen satt på golvet. På en byrå ligger Bs mobil. Då kommer ett sms, så B sträcker sig och tar telefonen för att läsa, meddelandet är ifrån hennes eget nummer och det är tomt. Vi tyckte de var jätte konstigt! B la ifrån sig telefonen på byrån igen och vi fortsatte prata, några minuter senare kommer ett till sms och ännu en gång är det skickat från hennes eget nummer och tomt. Det upprepades en till gång. Då blev vi lite rädda och gick därifrån. Vet inte om det var något fel på telefonen eller om de var något annat. Men det hade aldrig hänt varken före eller efter den här gången.

• sportpappa

Det är inte telefonen som ringer upp. Om den skulle ringa upp sig själv så skulle det bara tuta upptaget. Det mest troliga är att det är din mobiloperatör som automatiskt ringer upp och ska läsa upp ett SMS, MMS eller liknande. Det är inget att oroa sig för, men visst ser det väldigt konstigt ut när ens eget nummer dyker upp på telefonen.

• LakLak

Jag har telefon och ett flertal gånger har min gammal telefon börjat ringa med mitt nr som avsändare när jag startat den.Röstbrevlådan som dragit igång.

• Nerfherder
    KjellSandström skrev 2015-01-30 11:46:17 följande:

Jag kan hjälpa, Ring 0708884418

Kjell

Mmmm visst gubben, kan vara bra att kolla hur gamla trådarna är innan du svarar...
Svar på tråden Min mobil ringer upp sig själv.