• Pipsene

Rakpermanenta håret?

Okej, jag står inte ut med min lockar längre! Dom är jobbiga och går inte att platta ut med min plattång. När jag är hos in frisör så plattar hon det, då blir det platt men det håller bar atills man duschar ju:/

Nån som vet ungefär vad det kostar och hur länge det håller???
    Kostar säkert olika beroende på hur mycket lockar man har men ungefär?  

• Svar på tråden Rakpermanenta håret?
  • Din mamma

Köp en bättre plattång, permanent sliter jättemycket på håret!
    För övrigt så tyckte jag ditt hår var fint med sitt självfall.

• Pipsene
    Din mamma skrev 2012-08-27 20:16:00 följande:
    Köp en bättre plattång, permanent sliter jättemycket på håret!
    För övrigt så tyckte jag ditt hår var fint med sitt självfall.

Fast har faktiskt en väldigt bra plattång som min frisör rekomenderade, funkar när jag plattar andras hår, är väll svårare att göra på sig själv?
     men sliter det inte mer på håret och platta det varje dag än att platta det en gång?

Haha tack, det har lagt sig lite under dagen, på morgonen spretar lockarna åt alla håll, inte kul då när inte plattången hjälper :/ 
  • Pipsene
    Africa skrev 2012-08-27 20:26:34 följande:
    Du har ju jättefint hår!

Åh, du tycker det va, det tycker dom flesta. Men inte jag :D

Det lycks alltid se bättre ut på bild än det är i verkligheten :/ 
  • Pipsene
    Din mamma skrev 2012-08-27 20:53:22 följande:
    Inte om du använder skyddande produkter. :)

Jo, det kan man ju i och försig göra :D

Men jag orkar inte stå och platta i en halvtimme när det ändå knappt märks nå skillnad :/
    Då får det hellre slita på håret, jag menar det växer ju ut nytt igen...  
  • fru sjunfors

Jag tror jag betalade runt 1500 kr för mitt, har varit helnöjd! Gjort det två eller tre gånger.. Såå himla skönt, men risken finns ju att det kan bli som "svinto", men jag har klarat mig..

• Alisma

Hej!
    Jag var också jättetrött på att platta mitt lockiga ostyriga hår så jag rakpermanentade mig. Men jag skulle aldrig göra det igen! Det blev inte jätterakt, varade inte speciellt länge och det gick av längst upp på huvudet. Inte allt, men en liten toffs;). När denna toffs sen växte ut puttade de nya stråna upp de som var över, halvsnyggt:)).
    Lycka till med ditt hår! Kanske finns det frisörer som gör det på bättre sätt.

• Pipsene

Tack för era svar!

Får väll ta och ringa min frisör nån dag :D 

• Elin 885

testa brazillian blowout, det är en kreatinbehandling som är bra för håret och gör håret rakt. kostar ca 3000kr.

• Alisma

Ooo berätta mer:)!! Hur länge håller det och blir håret verkligen rakt?!

• Elin 885
    Alisma skrev 2012-09-03 23:33:58 följande:
    Ooo berätta mer:)!! Hur länge håller det och blir håret verkligen rakt?!
    om brazzilian blowout? ja håret blir rakt, och eftersom det är en kreatinbehandling så är det bra för håret. dock så får man inte sätta upp håret eller tvätta det eller helst röra det eller ducha det, det första 4 dagarna.
  • Elin 885
    Elin 885 skrev 2012-09-04 09:01:53 följande:
    om brazzilian blowout? ja håret blir rakt, och eftersom det är en kreatinbehandling så är det bra för håret. dock så får man inte sätta upp håret eller tvätta det eller helst röra det eller ducha det, det första 4 dagarna.
    håller 3 månader typ, längre ju minre lockig man är. goggla.
  • Alisma

O tack! Det låter ju helt fantastiskt!! Ska absolut googla!!
    Tack igen för tipset:)!

• Jila

Annars är Matrix Straighten jätte bra, bättre än Brazilian Blowout...
    Den är utan formaldyhyde, eftersom formaldyhyde kan orsaka yrsel, illamående, näsblod, klåda och cancerframkallande. Min sambos syster är en frisör och kan göra det. Hon bor i Märsta.
    Maila Lill-si@hotmail.com
     om ni är intresserade :)

Svar på tråden Rakpermanenta håret?