• filippaa1

Det hugger till i livmodern! hjälp!

Hejsan!
    Det är så att jag har lite molvärk i livmodern/tjejmagen/nedermagen, inte som mensvärk alls.
    Det hugger liksom till och moler ett tag, sen försvinner det. Och så känns de som vanligt.
    Ibland hugger de till på varandra, alltså tätt. Sen kan de ta en stund så känns de igen.
    Men jag undrar om de är farligt ? Någon som varit med om detta?
    Svara gärna! 

• Svar på tråden Det hugger till i livmodern! hjälp!
  • filippaa1
    sinfulmist skrev 2012-08-27 20:20:43 följande:

vilken vecka är du i?

Jag tror inte ens att jag är gravid.. Kan det vara graviditet? 
  • sinfulmist

Ja det kan det vara då. Därför jag undra =)

Alla känner vi olika men jag hade som mensverk av och till fram till vecka 10-11 och värre än mensvärk faktsikt.

Du får testa och se.   

• filippaa1
    sinfulmist skrev 2012-08-27 20:26:55 följande:

Ja det kan det vara då. Därför jag undra =)

Alla känner vi olika men jag hade som mensverk av och till fram till vecka 10-11 och värre än mensvärk faktsikt.

Du får testa och se.   

Aha, ja men jag tog test för ca två veckor sen, kanske tre veckor sedan till och med!
    Men då var de negativt. Jag testade med RFSU test. Men jag hade ÄL i fredags.
    Kan de redan kännas .. eller vad man ska säga? Det har bara kännts så här idag.
    Började på eftermiddagen.. Får testa kanske nästa vecka. Eller vänta tills BIM.. 
  • icy

Man kan få väldiga smärtor vid ägglossning, särskilt om man har råkat få en så kallad gulkroppscysta som vissa kvinnor tyvärr får återkommande i livet.

Men jag har också fått sådana hugg i nedre delen av buken och det har varit smärtor vid ägglossningen. 

• sinfulmist

Ja många känner redan efter äl att det är något på gång. För mig var det så flera gånger. Har 5 barn men har en rad MF bakom mig och början är väldigt lurig man kan ha mol och kännas som det kittlas i magen som fjärillar. Hoppas på att det är en liten som boar in sig då hos dig =)

• filippaa1
    icy skrev 2012-08-27 20:34:04 följande:
    Man kan få väldiga smärtor vid ägglossning, särskilt om man har råkat få en så kallad gulkroppscysta som vissa kvinnor tyvärr får återkommande i livet.

Men jag har också fått sådana hugg i nedre delen av buken och det har varit smärtor vid ägglossningen. 
    Jag har aldrig haft såhär förr. Känner knappt av min ägglossning annars.. Men jag vet när jag har den
    ca iallafall. För jag har min menskalender app på mobilen och där står det. Men i vanliga fall
    har jag aldrig kännt av min ägglossning. Ömma bröst vilket jag brukar ha ändå, men dom ömmar mer vid ägglossning och så har jag mer flytningar. Huggen har jag aldrig haft.. 
  • elinp88

Det där låter precis som jag när jag inte visste att jag var gravid (plussade typ max en vecka efter det!)!

• icy
    filippaa1 skrev 2012-08-27 20:38:09 följande:
    Jag har aldrig haft såhär förr. Känner knappt av min ägglossning annars.. Men jag vet när jag har den
    ca iallafall. För jag har min menskalender app på mobilen och där står det. Men i vanliga fall
    har jag aldrig kännt av min ägglossning. Ömma bröst vilket jag brukar ha ändå, men dom ömmar mer vid ägglossning och så har jag mer flytningar. Huggen har jag aldrig haft.. 
    Oj jag glömde skicka länken. Varsågod!

http://se.babycenter.com/preconception/activelytrying/ovulation/

Hm knepigt, jag har inte heller alltid haft hugg utan de kommer någon gång sådär.. 

Men får du huggen vid ägglossning eller oftare? När i månaden? 

• filippaa1
    sinfulmist skrev 2012-08-27 20:35:43 följande:
    Ja många känner redan efter äl att det är något på gång. För mig var det så flera gånger. Har 5 barn men har en rad MF bakom mig och början är väldigt lurig man kan ha mol och kännas som det kittlas i magen som fjärillar. Hoppas på att det är en liten som boar in sig då hos dig =)
    Aha! Ojdå, ja då kanske jag ska testa nästa vecka! Tack för svaret! Och det återstår att se! 
    Roligt med fem barn! Själv vill jag nog ha tre eller fyra. Skrattande 
  • filippaa1
    elinp88 skrev 2012-08-27 20:39:55 följande:
    Det där låter precis som jag när jag inte visste att jag var gravid (plussade typ max en vecka efter det!)!
    Ojoj! Ja, jag ska testa då. Kändes det fort för dig.. alltså nästan direkt efter ägglossning? :)
  • icy
    filippaa1 skrev 2012-08-27 20:40:15 följande:
    Aha! Ojdå, ja då kanske jag ska testa nästa vecka! Tack för svaret! Och det återstår att se! 
    Roligt med fem barn! Själv vill jag nog ha tre eller fyra. Skrattande 
    Du kan ju också förresten ha testat för tidigt, när jag var gravid så gick jag till barnmorska och gjorde test och det var negativt men visade sig senare att jag var gravid ändå.. Så du kanske bör testa dig iaf Glad
  • elinp88

Nja, jag minns inte riktigt. det är typ 7 månader sen :). Men jag tycker, som de andra, att du borde testa igen.

• filippaa1
    icy skrev 2012-08-27 20:40:01 följande:
    Oj jag glömde skicka länken. Varsågod!

se.babycenter.com/preconception/activelytryin.../

Hm knepigt, jag har inte heller alltid haft hugg utan de kommer någon gång sådär.. 

Men får du huggen vid ägglossning eller oftare? När i månaden? 

Aldrig haft sånna här hugg förr.. kanske är värt att testa?
    Eftersom de är någon som skrivit att de kan vara graviditet! 
  • filippaa1
    elinp88 skrev 2012-08-27 20:42:32 följande:
    Nja, jag minns inte riktigt. det är typ 7 månader sen :). Men jag tycker, som de andra, att du borde testa igen.
    Aha, jag förstår! Jag ska absolut testa mig! Tack för svaren!
  • filippaa1
    icy skrev 2012-08-27 20:41:43 följande:
    Du kan ju också förresten ha testat för tidigt, när jag var gravid så gick jag till barnmorska och gjorde test och det var negativt men visade sig senare att jag var gravid ändå.. Så du kanske bör testa dig iaf Glad
    Det ska jag göra! Glad
  • KanDetHändaNu

Hur länge har det vart så? Gaser i magen kan göra riktigt ont. det van vara en inflammation eller en infektion i livmodern oxå. Bara för att det värker så behöver det ju inte vara en bebis på G. Men om du vill ha barn så kan man ju alltid hoppas på att det är de som känns Glad

• filippaa1
    KanDetHändaNu skrev 2012-08-27 20:50:41 följande:

Hur länge har det vart så? Gaser i magen kan göra riktigt ont. det van vara en inflammation eller en infektion i livmodern oxå. Bara för att det värker så behöver det ju inte vara en bebis på G. Men om du vill ha barn så kan man ju alltid hoppas på att det är de som känns Glad

Ja, okej. Men jag ska testa för säkerhets skull! Jag har endast kännt så här idag. Började kanske kring tre på eftermiddagen. Och sen så har det varit så tills nu och verkar fortsätta. Men de kommer just nu med mellanrum.. Om du förstår?  
  • KanDetHändaNu

Vad har du ätit? jag kan få så om jag får i mig för mycket laktos, om de fortsätter i flera dagar så bör du nog gå till gyn för att kolla att det inte är en inflammation

Svar på tråden Det hugger till i livmodern! hjälp!