• Agnostino

Förgasare mc -84 justering

Jag har en Suzuki gsx 550 -84 som går tokfett och jag tycks inte kunna lokalisera justerskruvarna. Är det någon som har koll på var dessa sitter på ett par mikuniförgasare? Det är ju dessutom två förgasare, justerar man båda lika då som grundinställning och hur vet man om en av dem går sämre än den andra, så att säga?

• Svar på tråden Förgasare mc -84 justering
  • Rabarbapuppa

Du skulle kunna Googla på "Mikuni Sprängskiss" det dyker upp lite länkar som leder til .pdf'er och liknande, kanske någon av dessa ser ut ungefär som dina förgasare.

Sen finns det handfasta tips om hur förgasare ställs in t.ex här: http://www.iwt.com.au/mikunicarb.htm

• LoLs pappa

Och du är säker på att fottörerna ej har hängt sig?
    Så fett bör den ej gå av bara munstyckesjustering.  

• Agnostino

Det finns tecken som får mig att tro att förgasarna behöver synkas, den går dåligt på tomgång och låga varv men piggnar till och lever upp vid höga varv. Kan det vara så att det är synkningen som är dålig då?

• LoLs pappa

Ja synkningen har endast att göra med låga varv.
    I högre varv spelar den ej ngn roll, så du kan vara rätt ute där.
    Har aldrig gjort det, men det finns nog syncklockor att köpa på feltema.
    Annars Touringbutiken.
    Om du ej vill lämna in alltså. 

• Faber

Är du beredd att betala 3-400 så har både Haynes och Clymer bra manualer. Det finns till och med sidor där du kan hitta den ursprungliga verkstadsmanualen i .pdf.

*Politiskt korrekt sidfot*
  • Agnostino
    Faber skrev 2012-08-29 14:43:09 följande:
    Är du beredd att betala 3-400 så har både Haynes och Clymer bra manualer. Det finns till och med sidor där du kan hitta den ursprungliga verkstadsmanualen i .pdf.
    Jag har en Haynes på väg hem nu från England. Jag har inte lyckats hitta den ursprungliga manualen dock.
  • Agnostino

Synkroniseringsklockor är beställda. Nu hoppas jag att jag kan fixa att lösa det här med handbok och klockor...

Svar på tråden Förgasare mc -84 justering