• FabulousMom

Vart kan man köpa stödstrumpor?

I vilka butiker alltså. Har aldrig sett stödstrumpor (ska nog googla så jag vet hur de ser ut) men blev tipsad att börja använda det på jobbet eftersom vi står upp hela tiden och det värker enormt i benen.

- Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • Svar på tråden Vart kan man köpa stödstrumpor?
  • niky40

Apotek bl.a. men gå dit före jobbet så att du får rätt storlek.

• FabulousMom

Aha, att jag inte tänkt på det (apoteket alltså). Hur är storlekarna, är det med nummer typ "37" och att man tar sin vanliga storlek, eller hur fungerar det?

• niky40

För att det ska bli rätt tryck mäter de vaden på dig. Det är därför det är viktigt att du går dit direkt på morgonen så att du inte hunnit svullna!

• FabulousMom
    niky40 skrev 2012-08-27 22:11:58 följande:
    För att det ska bli rätt tryck mäter de vaden på dig. Det är därför det är viktigt att du går dit direkt på morgonen så att du inte hunnit svullna!
    Tack, ska gå dit redan imorgon bitti innan jobb. Det är helt sjukt vad det värker i benen, så jag hoppas att det hjälper!
  • niky40
    FabulousMom skrev 2012-08-27 22:13:38 följande:
    Tack, ska gå dit redan imorgon bitti innan jobb. Det är helt sjukt vad det värker i benen, så jag hoppas att det hjälper!

Jag svullnade mycket trots kontorsjobb och upplevde att de hjälpte jättemycket. Men det är viktigt att ha dem bredvid sängen så att du kan dra på dem innan du kliver ur. De har bäst effekt då. Lycka till
  • Dannii

Mediconline är jättebra, har köpt alla mina fem par där.

Du mäter själv, på morgonen så fötterna inte hunnit svullna, och följer anvisningarna på hemsidan.

Mycket bättre utbud och priser än på exempelvis Apotek.

Svar på tråden Vart kan man köpa stödstrumpor?