Har min sambo kommit över sitt ex?
Hejsan!
Jag har varit ihop med min sambo i 2 år. Vi har en underbar son ihop å jag älskar dom båda två mest av allt på jorden. Men när jag och min partner träffades så hade hans ex alla sina prylar kvar hos han. De hade varit slut mellan dom i 3 år när vi träffades. Men hon ville ej hämta dom p.g.a att hon inte hade plats för dom. Å hon ville spara allt utifall att de skulle ta slut mellan hennes dåvarande partner så hon skulle ha saker till sin nya lägenhet. Å min sambo vägrade göra sig av med skiten när vi flyttade ihop. Men efter 3 månader tjatande så lyckades han köra bort skiten till henne. Hon ringde de första året å var ofta ledsen så min parten fick åka rill henne och vara psykolog ganska ofta. Han kunde åka till henne på nätterna m.m. Å de känns ärligt talat som om att han inte kan släppa henne. Just nu så pratar han ofta med henne på jobb tiderna bara då jag tjata på han att jag inte tål henne. Men så fort han kommer hem så går han oftast till datorn å kollar in hennes fb. Han kan sitta i flera minuter och bara kolla på hennes profilbild m.m. Men han säger hela tiden att de inte är något och att de är mig han älskar. Å jag litar på han till 100% men de känns så konstigt att han daltar å kollar in henne så mycket.
Va ska man göra?? Å va kan man säga till han??