• seriefigur

Varför köpa skinnimitation?

Vad är positivt med skinnimitation? Något måste det ju vara förutom priset eftersom affärerna är fyllda till bredden med skor och väskor i fuskskinn. Själv tycker jag att skorna är obekväma och väskorna känns plastiga att ta på.
    Det känns som om jag missat någon väsentlig information angående skinn vs skinnimitation. Har det med miljön att göra? Upplys mig!

• Svar på tråden Varför köpa skinnimitation?
  • MaryCaroline

Det har väl snarare med industrin och etiken att göra... Jag tror att medvetenheten har ökat på senare tid och därmed också utbudet av skinnimitation. Dessutom är det ju en försäljningsfråga, jag tror att fejk säljer väldigt bra med tanke på det billiga priset, även om äkta håller bättre. Personligen köper jag gärna äkta skinn, både i skor och jackor för att det håller bättre (fejk spricker). 

• Morcheeba

Hatar fejk, det slits sönder på bara några veckor. Jag vet inte hur många väskor jag har slitit sönder genom åren, tills jag unnade mig själv en snordyr märkesväska i äkta läder. Några skavanker har den fått på ett års tid, men den ser i princip ut som ny. Bästa pengarna jag spenderat.

• Jung

Håller med. Skor i läderimitation andas inte och blir därmed för kalla på vintern och för varma på sommaren. Dessutom känns de alltid blöta och håller inte länge alls. Jag köper sedan ett par år endast skor i äkta skinn, det lönar sig i längden!

• LinaSofia

Håller med! Skinnimitation är billigt skit! Då köper jag hellre en tygväska eller nåt!

Svar på tråden Varför köpa skinnimitation?