• helahelena

kan sonen använda min gamla telefon utan simkort?

Har en gammal samsung galaxy s som funkar helt ok. sonen fyller år i veckan och det han önskar sej hetast är en mobil att kunna spela på, ta kort med etc. men behöver han ha simkort i? Krävs ett abonnemang för att kunna spela tex angry birds, eller kan han köra ändå? Vet att man inte kan ladda ner nya appar utan simkort men tänker att det som finns i telefonen borde kunna användas? Kan inte ladda telefonen nu så hoppas på svar från er!

• Svar på tråden kan sonen använda min gamla telefon utan simkort?
  • Teodorra

En kompis gav sin telefon till sitt barn utan sim-kort. Visade sig att det fortfarande gick att ringa 112 på den, så barnet ringde av misstag dit några gånger...

• Tenshii
    Teodorra skrev 2012-08-28 08:19:52 följande:
    En kompis gav sin telefon till sitt barn utan sim-kort. Visade sig att det fortfarande gick att ringa 112 på den, så barnet ringde av misstag dit några gånger...
    Det stämmer. 112 får alltid ringa, med eller utan SIM-kort.

TS: Går går att ladda ner appar utan ett SIM-kort i med. Det som krävs är en internetanslutnig, och det kan du få även via WIFI.
    Ska han bara ha den för lek så är det bara att tuta och köra utan SIM. Han kommer inte kunna ringa eller SMSa,och eventuellt inte kunna använda tjänster som kräver internetåtkomst om han inte är ansluten till ett WIFI. 
  • Skrivarsladden

Sätt telefonen i "Flight mode" så går det inte att ringa, och barnet får ingen strålning från telefonen.

Svar på tråden kan sonen använda min gamla telefon utan simkort?