• reflections86

Vilken barnmorskemottagning ska man välja?

Den nära hemmet - eller den nära jobbet?

Hur fungerar det med mamma/föräldragrupper, kommer man med i dessa genom barnborskan? (i så fall väljer vi den hemma vid så man lär känna fler i samma sits).

Eller ska man ta den närmast jobb - för jag antar att det inte är helt lätt få tider på kvällstid...

Hur gjorde ni?

Vilka är för och nackdelarna?

• Svar på tråden Vilken barnmorskemottagning ska man välja?
  • Ja82

Jag kollade inte upp BVC i förhand utan valde den närmsta, det är en stor mottagning och de har jättemånga barn och engegemanget fanns inte alls då de var så stressade och röriga.

Googlade lite, läste omdömen, kollade hemsidor och hittade till sist en liten mottagning med tydliga planer för hur varje besök ser ut och är supernöjd nu. Mycket mer personligt och ja, jag är nöjd.

Så jag skulle googla lite, kolla hemsidor, höra mig runt bland vänner med barn (om det finns). Det är viktigt att man trivs och känner sig trygg med bvc, allra särskilt i början tycker jag.
    Lycka till!

• hannis

Denna gången valde jag nära jobbet. Så smidigt att bara kunna springa dit på lunchen och slippa ta ledig hela tiden för att åka fram och tillbaka. Jag gick dessutom på vattengympa 2 grr/vecka genom MVC förra graviditeten då det blev ett himla åkande...

• hannis

Mannagrupper får man genom BVC som sagt så det spelar ju ingen roll ang vilket MVC du väljer.

Svar på tråden Vilken barnmorskemottagning ska man välja?