• frågvis

Produkter för tunt hår

Någon som har tips på bra produkter som hjälper till att skapa en illusion av mer hår på huvudet än vad man har?

Jag har långt hår men jag har tappat sjuka mängder hår den senaste månaden och det både syns och känns att det faller av. Jag vet att det kommer tillbaka men jag vill gärna göra något åt det nu så att det inte blir så uppenbart för omgivningen.

Har också funderingar på att färga håret mörkare, lite mer åt det svarta hållet. Vet dock inte om det skulle göra att det syntes ännu mer att jag är tunnhårig nu?
    Nu har jag en guldaktig färg på håret men man ser ju hårbotten på vissa ställen och främst framtill mot luggen till.

Jag har en sådan där volymtång som krusar håret och den har jag försökt med men håret är så tunt att det syns igenom vad jag har gjort och det var inte så fint. 

• Svar på tråden Produkter för tunt hår
  • SylvieC

Toppik hårfibrer kanske kan funka! Finns hos en del frisörer samt på Bellbox. Går även att köpa via nätet.

• mion

Priorin äter jag nu, ska tydligen bygga upp håret o ska bli tjockare o växa fortare får se om det funkar =)

• Lilia

Köp vitaminer för hår och naglar på apoteket, kanske har du någon vitaminbrist som gör att du tappar hår? Så tycker jag att du ska strunta i shampoo och balsam som inte är bra för håret, de torkar ut och förstör ytskiktet. Själv använder jag asullera, det finns att köpa på välstorterade hälsokostbutiker eller hos ekologiskafrisörer. Bor du i Stockholm rekommenderar jag FriEkoSör som ligger på Bastugatan 57 (vid Mariatorget)

• frågvis

Jag har ingen vitaminbrist men jag hårdbantar just nu och då kan det tydligen bli så att man tappar hår säger läkaren på VC. Känner dock att jag har en massa nytt som är på väg att växa ut men det är mest som små spröt i hårbotten än så länge

Jag är allergisk mot allt vad baljväxter heter samt hirs och en massa andra saker. Var in på hälsokost och skulle köpa priorin men de avrådde mig detta för att det innehåller hirsextrakt. Synd, för det hade kanske kunnat hjälpa.

Testade en lång period utan schampo och balsam men mitt hår blev så äckligt flottigt att jag var tvungen att återgå till schampo och balsam. Köper en ekologisk variant från Grekland med cederträ och en massa annat hokus pokus.

Det där toppik hårfiber ska jag kolla upp

Tack för era tips! 

• Levalivetmedbarn

Hej,
     Björn Axen Styling powder som jag köpt på apotek fluffar till mitt hår och får det att kännas mer köper på apotek.
     Saltvattensprej funkar oxå bra tycker jag köpt hos frissan och på ÖB. 
     Jag äter även Original Silicea som är ett mineraliskt kiseldioxid ( www.silicea.se ) och som har gett mig mer hår och tjockare enligt min frissa och bättre naglar köpt på apotek.

Priorin funkade inte på mig.    

Lycka tillFlört 

• spartacus222
    Levalivetmedbarn skrev 2012-08-28 13:48:08 följande:
    Hej,
     Björn Axen Styling powder som jag köpt på apotek fluffar till mitt hår och får det att kännas mer köper på apotek.
     Saltvattensprej funkar oxå bra tycker jag köpt hos frissan och på ÖB. 
     Jag äter även Original Silicea som är ett mineraliskt kiseldioxid ( www.silicea.se ) och som har gett mig mer hår och tjockare enligt min frissa och bättre naglar köpt på apotek.

Priorin funkade inte på mig.    

Lycka tillFlört 
    Annars funkar finansteride väldigt bra, Dock behöver du recept från läkaren men det är lätt å fixa säg bara att du mår dåligt över det. Själv började jag knapra det för 4 månader sen och har redan märkt återväxt. Be han skirva ut "proscar" iställer för "propecia" blir mkt mkt billigare så ! lycka till
  • Tomaste

Fully hårfiber fungerar toppen på mig, Tror dom har längre fibrer än toppik vilket gör att det ser tjockare och mer naturligt ut. Köpte mitt på HM i skellefteå men finns även på fully.se

Svar på tråden Produkter för tunt hår