• Anonym (Erica)

Förskollärare på en pysslingen-förskola?

Hej.
    Nån som jobbar/jobbat på en pysslingen förskola och vill dela med sig om sina erfarenheter?
    Personalpolitik
    Personaltäthet
    planeringstid
    lön
    och allt annat ni kan komma på! :)

Funderar på att söka jobb på en pysslingen förskola.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-07 17:56
    Är lika intresserad av barnskötares erfarenheter!

• Svar på tråden Förskollärare på en pysslingen-förskola?
  • Anonym

min sambo gör. personaltäthet som andra förskolor. 15 småbarn på 3 personal. nästan ingen planeringstid. Lönen under kommunala.bra personalpolitik men värdelös närmsta chef.

• Anonym (Erica)
    Anonym skrev 2012-08-28 11:38:25 följande:

min sambo gör. personaltäthet som andra förskolor. 15 småbarn på 3 personal. nästan ingen planeringstid. Lönen under kommunala.bra personalpolitik men värdelös närmsta chef.

Oj under kommunala? Trodde de låg något högre.
  • Anonym (Erica)

Ingen annan?

• Anna Paulita

Det är en myt att privat betalar högre än kommunalt. I 9 fall av 10.

• Anonym (Erica)
    Anna Paulita skrev 2012-08-31 19:30:54 följande:
    Det är en myt att privat betalar högre än kommunalt. I 9 fall av 10.
    ok

men är det någon som har erfarenhet av pysslingen? :)
  • Anonym
    Anonym (Erica) skrev 2012-08-28 10:58:52 följande:
    Hej.
    Nån som jobbar/jobbat på en pysslingen förskola och vill dela med sig om sina erfarenheter?
    Personalpolitik
    Personaltäthet
    planeringstid
    lön
    och allt annat ni kan komma på! :)

Funderar på att söka jobb på en pysslingen förskola.
    Jag arbetar på en pysslingförskola och den är underbar.

Personalpolitiken är toppen. Chefen likaså och hon är på jobbet i princip varje dag och det går att prata med henne om allt utan att det är jobbigt.
    Vi har planeringstid som vi fördelar på avdelningen/avdelningarna nästan varje dag.  
    Lönen är grundlönen som lärarförbundet skriver ut.

Förskolan jag arbetar på en en riktigt bra förskola. Alla som arbetar där känns som en i familjen och vi har riktigt bra kontakt med alla föräldrarna och barnen. Stämningen är mysig och det kändes som hemma så fort jag kom dit. Det riktigt strålade familj då jag klev in genom dörrarna första gången.  
    Och alla blir mottagna med öppna armar då man kommer till oss. 
  • Anonym

Har jobbat på 3 förskolor, två kommunala och 1 Pysslingen (den senaste, är ej kvar. Är i skola nu, för jag är lärare).

Pysslingen var verkligen inte bättre än de andra! Snarare var det den sämsta chef jag har haft ungefär. Större barngrupper än de andra. Ungefär samma personaltäthet, men jag tycker det är jobbigare att jobba 4 personal på 22-23 barn än 3 personal på 18 barn. I praktiken var den fjärde personalen nästan aldrig i barngrupp ändå, så det kändes som att man bara var 3.

Lönen: varken bättre eller sämre är min erfarenhet. Men lönesättning är ju individuellt.

Nu är ju detta bara EN Pysslingförskola utav alla som finns. Men den gav mig inte mersmak av att vara kvar i företaget om man säger så.. Dessutom infann sig just känslan av "företag" mycket tydligt, inte så konstigt kanske, men jag gillade det inte. 

• Anonym (Erica)

Tack för era svar. Verkar vara stor variation på olika förskolor.

• Anonym (Erica)

Puffar upp tråden och undrar om det finns fler med erfarenhet?

• elka9110

Jag har jobbat på pysslingen, var där i 1,5 år. Obehörig barnskötare, har slutat nu pga studier. Jag har ingen framtid inom barnomsorg, det är inte min grej, men jag älskade min arbetsplats. 100% fokus på barnen resulterade i omsorgsfullt utvalda pedagoger med bred erfarenhet som var lika bra på att ta hand om oerfarna kollegor (mig) som barnen. En närvarande chef som kunde i princip alla barnens namn som inte var rädd för att gå in på avdelningarna vid behov.

Generellt 4 pedagoger per avdelning, på småbarnsavdelning 16 barn och de äldre 18-22 barn.

Lönen vet jag inte om den var den högsta. Avdelningarna hade ett "pass" i veckan för gemensam planering, all privat med dokumentation och sånt var något pedagogerna fick leta, blev nog mycket övertid för dem.

Jag saknar mina ungar och fina kollegor så gott som varje dag.

Var dock på en annan pysslingen-förskola som någon sorts vikarie i två dagar mitt i julkris, det var fruktansvärt och jag har förstått att den förskolan inte funkar helt bra. Mycket beror nog på chefen och alla är olika.

• Anonym (Erica)
    elka9110 skrev 2012-11-07 18:18:28 följande:
    Jag har jobbat på pysslingen, var där i 1,5 år. Obehörig barnskötare, har slutat nu pga studier. Jag har ingen framtid inom barnomsorg, det är inte min grej, men jag älskade min arbetsplats. 100% fokus på barnen resulterade i omsorgsfullt utvalda pedagoger med bred erfarenhet som var lika bra på att ta hand om oerfarna kollegor (mig) som barnen. En närvarande chef som kunde i princip alla barnens namn som inte var rädd för att gå in på avdelningarna vid behov.

Generellt 4 pedagoger per avdelning, på småbarnsavdelning 16 barn och de äldre 18-22 barn.

Lönen vet jag inte om den var den högsta. Avdelningarna hade ett "pass" i veckan för gemensam planering, all privat med dokumentation och sånt var något pedagogerna fick leta, blev nog mycket övertid för dem.

Jag saknar mina ungar och fina kollegor så gott som varje dag.

Var dock på en annan pysslingen-förskola som någon sorts vikarie i två dagar mitt i julkris, det var fruktansvärt och jag har förstått att den förskolan inte funkar helt bra. Mycket beror nog på chefen och alla är olika.
    Tack för ditt svar
  • Anonym (3)

Jag började i höstas på en Pysslingförskola. Jag kommer nog inte stanna. Något mer toppstyrt har jag aldrig upplevt, och jag har arbetat länge.

• Anonym (x)
    Anonym (Erica) skrev 2012-11-08 11:05:10 följande:
    Puff!
    Kan du inte säga ungefär vilken ort?
Svar på tråden Förskollärare på en pysslingen-förskola?