• Anonym (Bajsaren)

Först trög/förstoppad och sen diarre?

Någon som varit med om det?
    Varit förstoppad/haft trög mage i 3 dagar och sen diarre?

Någon som vet vad detta kan vara? En veckas sen mens som börjar komma?
    Har ont i magen av detta och vet inte vad det kan bero på. Någon annan som haft liknande? 

• Svar på tråden Först trög/förstoppad och sen diarre?
  • Anonym (Bajsaren)

Men IBS är ju att man har så hela tiden och blir sämre när man äter vissa saker. Det har jag inte.

• Anonym
    Anonym (Bajsaren) skrev 2012-08-28 12:21:29 följande:
    Men IBS är ju att man har så hela tiden och blir sämre när man äter vissa saker. Det har jag inte.
    Nej, IBS kan gå i skov och man behöver inte alls reagera på viss kost.

• Anonym

Diarré efter förstoppning är för övrigt inte särskilt ovanligt. Du kan exempelvis bara ha lite långsammare tarm eller så kanske du har en förträngning/stopp någonstans. Fortsätter det så sök läkare eftersom det finns många åkommor det kan vara

• Mine18

Ibs är olika på alla personer :/ jag har mest förstoppning och ibland rinner de utan anledning haha :P mysigt! Sen tål jag inte pasta och mjöl , men ja kan äta potatis, medan andra blir jätte dåliga av potatis.. Och de kan börja när som helst! Har aldrig haft problem med magen men sen kom det helt plötsligt

• Anonym (Bajsaren)

Kan vara så.. Men har läst om IBS och tror mer bara på att jag varit spänd den sista tiden.

• Anonym
    Anonym (Bajsaren) skrev 2012-08-28 20:48:18 följande:
    Kan vara så.. Men har läst om IBS och tror mer bara på att jag varit spänd den sista tiden.
    Om dina besvär inte varat särskilt länge är det nog bara något tillfälligt. Jag har haft IBS i 14 år och skulle säga att om dina besvär fortsätter så är en IBS-diagos inte osannolik men som sagt, om du bara haft det nu ett kort tag så är det säkert bara nåt tillfälligt. Ibland blir man ju bara lite knäpp i magen liksom.

Kunskapen om IBS är förresten inte särskilt bra så det gäller att läsa om sjukdomen på rätt ställen, det finns mycket missuppfattningar och myter kring IBS.
Svar på tråden Först trög/förstoppad och sen diarre?