• Rocktroll

Ansöka om graviditetespenning, hur formulera arbetsuppgifterna?

Sitter och filar på min ansökan då jag måste skicka in den snarast, helst igår :P men jag vet inte hur tydlig man ska vara när man ska beskriva sina arbetsuppgifter. Har hört om dom som skrivit flera A4 sidor för att beskriva sina arbetsuppgifter men jag har svårt att se att jag kan skriva mer än en. Jag arbetar som lokalvårdare och visst jag har massa olika uppgifter men ska jag beskriva min dag i detalj?? Hur mycket skrev du som fick det beviljat?

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • Svar på tråden Ansöka om graviditetespenning, hur formulera arbetsuppgifterna?
  • Hannah76

Beskriv allt du gör i ditt yrke, och beskriv de uppgifter som gör att du anser at du inte kan arbeta som gravid. Ingen annan på din arbetsplats som sökt och fått beviljat?

• mamma smurfen

Skriv kortfattat om de tunga lyften, om monotona rörelser, att du går/står upp hela arb-dagen, att du hanterar olika lösningsmedel

Är det mycket trappor? ta med det oxå isf.

ÄR det tunga lyft, försök specifisera hur ofta och ungefär hur tungt, tex: tunga lyft a 5kg mer än 10ggr/ arbpass..osv...

Jobbar själv som servitris, i min ansökan skrev jag ner ALLT..dvs inga raster, ingen chans till att sitta ner, att vi skötte avlastningen av dricka leveranser, lyfte drickabackar, tomma/fulla flaskor, att vi städade lokalerna efter gästerna i restaurangen och konferranslokalerna, trånga utrymmen osv...

Be även din arbetsgivare skriva på intyget vad din dag innefattar, på så sätt intygar ju hon/han att det är sant.

• Rocktroll
    mamma smurfen skrev 2012-08-28 14:46:33 följande:

Skriv kortfattat om de tunga lyften, om monotona rörelser, att du går/står upp hela arb-dagen, att du hanterar olika lösningsmedel

Är det mycket trappor? ta med det oxå isf.

ÄR det tunga lyft, försök specifisera hur ofta och ungefär hur tungt, tex: tunga lyft a 5kg mer än 10ggr/ arbpass..osv...