• Fidelis ad urnam

Vart kan man köpa ett häggträd?

Snart flyttar vi in i vårt första hus och jag har alltid sagt att det enda jag vill köpa till mitt första hus är ett häggträd.
    Nu sitter jag och letar runt och hittar ingenting, inga återförsäljare för häggträd. Jag hittar bara häggmistel och vad jag har förstått så är det inte samma sak.
    Så, vet du vart man kan köpa ett häggträd? 

• Svar på tråden Vart kan man köpa ett häggträd?
  • Pion06

Klart du ska ha en hägg! Men den blommar ju väldigt tidigt så jag skulle skaffa åtminstone en syren oxå... Men i alla fall kan du garanterat köpa en häggplanta på närmaste Plantagen och de är inte så dyra så om du vill unna dig ett stort ex som är som ett träd brukar man kunna beställa på Blomsterlandet. Om du vill beställa på nätet och få hemskickat finns Hortogreen. Hägg heter Prunus Padus.

• Fidelis ad urnam

Letar fortfarande hägg och hittar det ingenstans. Ingen som vet?

• Sorbus

Om ni har någon bra plantskola i närheten så hör med dem. Även om de inte har plantor av en viss art hemma så brukar de kunna beställa hem om man vill ha något speciellt. Jag har gjort så när jag velat ha tag i en viss växt, i en viss storlek.
    Jag har ingen aning om vad hägg brukar kosta men generellt så brukar priserna för buskar och träd variera en hel del beroende på hur stora plantor man vill ha. Så man får välja mellan att betala mindre och vänta längre på att det ska växa upp eller få ett större träd från början men punga med mer.

• Apocalypso

Kontakta en markägare och hör om du kan få gräva upp en om du vet var det växer.

Only weak men fear strong women!
Svar på tråden Vart kan man köpa ett häggträd?