• flodda

känner inga fosterrörelser längre orolig :(

jag började känna vår bebis i v.16 alltså starka rörelser och det har fortsatt dagligen sedan dess. förra veckan kände jag även att han vände sig eller nåt sånt för det var helt makalöst obehagligt. min dotter var ganska lugn förra graviditeten så de jag hunnit känna hittills har ju vart nåt helt nytt för mig. men nu för 3 dagar sedan slutade det bara. jag har verkligen legat ner och försökt få honom att röra sig men ja känner inte ett dugg. hade de inte vart så att ja känt honom så tydligt nu innan så hade jag inte brytt mig men detta tvära stoppet på rörelser oroar mig. vi ska på RUL på tors så jag försöker lugna mig lite innan dess men är det någon som känt såhär??
    bör jag vara orolig eller nojjar jag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-28 20:28
    glömde skriva att jag är i vecka 18 nu..

• Svar på tråden känner inga fosterrörelser längre orolig :(
  • Zanzie

Det kan bli så om bebisen vänder sig så den plötsligt börjar sparka inåt eller nedåt. Då kan man känna flera gånger om dagen i flera dagar för att det plötsligt ska försvinna helt. Det är först när bebisen blir lite större som man ska känna varje dag.

Men jag förstår om du är nervös! Det är ju mycket skönare och tryggare om man fortsätter känna.

• flodda
    Hannah76 skrev 2012-08-28 20:25:31 följande:
    Många känner ju inget alls i den tiden.
    nä ja vet så hade jag inte känt nåt alls innan så hade jag inte reagerat på detta. men eftersom jag känt starka rörelser dagligen i 1,5 vecka och sen bara stopp så blir man ju lite oroligRynkar på näsan
  • flodda
    Zanzie skrev 2012-08-28 20:29:47 följande:
    Det kan bli så om bebisen vänder sig så den plötsligt börjar sparka inåt eller nedåt. Då kan man känna flera gånger om dagen i flera dagar för att det plötsligt ska försvinna helt. Det är först när bebisen blir lite större som man ska känna varje dag.

Men jag förstår om du är nervös! Det är ju mycket skönare och tryggare om man fortsätter känna.
    okey då kan de ju vara så Glad
  • Bebis i Dec 2010

Drick ett stort glas vatten, fick jag som tips många ggr när jag var orolig.
    Ring din bm imorgon och be om en koll att hjärtljuden är ok.

• flodda
    Bebis i Dec 2010 skrev 2012-08-28 20:38:58 följande:
    Drick ett stort glas vatten, fick jag som tips många ggr när jag var orolig.
    Ring din bm imorgon och be om en koll att hjärtljuden är ok.
    okey vatten dricker jag massor Flört jag har försökt få tag på henne både igår och idag utan svar jätte dåligt faktiskt..
  • flodda

jag är inte säker men jag tycker att jag känt lite rörelser nu på kvällen, men inga starka men det fick mig att bli lite lugnare. vattnet drack jag tidigare idag och de hände inge speciellt hehe, men imorgon ska vi på RUL så de kommer ju släppa då
    tack för svaren

• Takex

Det är sådär i början! Förstår att du blir orolig! Prova att sitt i positionen då du brukar känna bebisen som bäst den tiden på dygnet du brukar känna mest. När den är sådär liten så räcker det med att den ligger lite fel (t ex med ansiktet inåt) för att man inte ska känna något alls men du behöver inte vara orolig, du måste inte känna bebisen varje dag när den är så liten.

Du kan prova att dricka något riktigt kallt (så du får brainfreeze typ) eller liknande men frågan är om det fungerar när den är så liten. 

• Zchimla

Mest troligt är väl att den lagt sej gosigt och skönt därinne och nu sparkar in i mjukdelar som du inte känner av. Så även om den reagerat på det kalla vattnet är det ju inte säkert att du känt av kickarna.

Lycka till imorgon

• flodda

Tack för svaren RUL idag gick bra och allt var bra med bebisen. jag har livmodern i framvägg så hon tyckte det inte alls var konstigt att jag vissa dagar inte känner nåt alls. Skrattande

• Egget13
    flodda skrev 2012-08-30 21:20:50 följande:
    Tack för svaren RUL idag gick bra och allt var bra med bebisen. jag har livmodern i framvägg så hon tyckte det inte alls var konstigt att jag vissa dagar inte känner nåt alls. Skrattande
    Åhh va skönt!!! Jag är i v.14 snart o kommer in i andra trimestern så det känns tryggt att läsa om andras erfarenheter om man skulle känna likadant själv Glad
Svar på tråden känner inga fosterrörelser längre orolig :(