• FruSen

Biobesök för första gången - vilken ålder?

Hur gamla var era barn då de fick gå på bio för första gången?
    Nu menar jag inte första gången utan någon vuxen utan allra allra första gången.
    Vilken film visades?
    Hur gick det?

• Svar på tråden Biobesök för första gången - vilken ålder?
  • Snöviolen

Vi var på bio i söndags för första gången och de var 3 och 5. Det gick jättebra. Vi såg på Madagscar 3.

• Hannah76

Äldsta dotter var 3 år, kommer inte  ihåg vad vi såg men typ Monsters Inc - det gick toppen.
    Yngsta var 5 år  - det gick toppen. Men hon hade inte pallat det tidigare, hon pratar i ett och är sällan intresserad av att sitta still och titta på film. Vi såg Ice Age.

• Mercurialis

Äldsta barnet skulle precis fylla 5 år. Han och jag gick och såg Puss in boots.

Det var ingen höjdarupplevelse för min 5-åring. Han tyckte inte så mycket om filmen och jag hade feber och kunde inte hålla mig vaken många minuter i sträck.  

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • FruSen

Såg idag att biografen i stan där jag bor (det finns bara en ) har såkallad "knattebio" och de ska visa "Lilla Anna och Långa Farbrorn" i oktober. Funderar på att ta med tösen som är 3½. Hemma fixar hon helt klart att se en film så det borde ju gå på bio. Dock är det ju lite annan miljö och det kanske är lite mer spännande och svårt att sitta still och se filmen liksom.

Svar på tråden Biobesök för första gången - vilken ålder?