• Anonym (Cry-baby!)

Vad gör man när ingenting känns roligt? (Jobb/utbildning)

Jag vet inte om jag är på G att få en depression, men jag har börjat gråta dagligen och känner mig ensam, trött och omotiverad till att överhuvudtaget göra någonting. Nu till hösten hade jag två val - att jobba eller att plugga högskolekurs på distans. Jag valde efter många om och men att plugga. Men nu när jag känner mig så här så har jag tappat motivationen HELT. Jag har ingen lust eller ork att plugga heller, och dessutom är det första gången jag läser på högskolenivå så jag måste ju vara "med" - det är så mycket nytt. Just nu känner jag bara för att lägga mig ner, dra täcket över huvudet och deppa. 

Det finns inga andra alternativ gissar jag?   

• Svar på tråden Vad gör man när ingenting känns roligt? (Jobb/utbildning)
  • Anonym

Jag tycker du ska lägga ner studierna då det verkar inte som det är nåt du kommer trivas med. Kolla lite på vilka olika jobb som finns istället

• Anonym (Cry-baby!)

Problemet är bara det att jag inte vet om jag kommer trivas med att jobba heller. Speciellt inte nu när jag känner mig helt orkeslös och deppig. Det vet jag inte förrän jag faktiskt står där och jobbar. Jag vet inte alls vad som blir bäst längre...

• Anonym (Cry-baby!)

Fler får gärna svara...

• Anonym

Jag tycker du ska gå och prata med nån om det här. En kurator kanske eller en psykolog om du känner att du behöver det.

• Tow2Mater

Man kan inte alltid välja vad som blir "bäst", man väljer en sak och ser hur det går, om man inte gillar det väljer man nåt annat som finns till buds just då. Ibland får man helt enkelt inse att man får lov att göra det man inte vill under en tid, tills man kanske hittar nåt man vill göra mera. I valen mellan ett jobb man inte vill och studier man inte vill - välj jobbet, det ger iallafall en inkomst under den tid du funderar ut vad du egentligen vill. Det kan ge nya erfarenheter och leda till nya möjligheter du inte ens vet att existerar idag. Att inte trivas med att jobba och därför bestämma sig för att bara gå o dra runt i livet är få ekonomiskt förunnat, och oftast inget realistiskt alternativ.

Svar på tråden Vad gör man när ingenting känns roligt? (Jobb/utbildning)