Hur har ni ett tillfredsställande sexliv trots prematur ejakulation?
De flesta diskussioner om prematur ejakulation handlar om hur man löser problemet och blir "normal". För många av oss verkar detta dock vara ett livslångt tillstånd... vi fungerar helt enkelt på det här sättet och kan inte göra så mycket åt det. Dessa trådar om hur man kan bota problemet bidrar snarare till uppfattningen om att sex måste gå till på ett visst sätt och sänker i slutändan självförtroendet för oss med livslång prematur ejakulation.
Den här trådan tänkte jag skulle handla om hur ni har haft bra sex trots PE. Inlägg från partners till personer med PE är självklart varmt välkomna!
Här är mina tips, men de flesta har också nackdelar, tyvärr:
*Det mest uppenbara är ju att istället bli bra på att slicka, pulla, smeka osv. Men det finns många som inte skulle vara nöjda med detta och skulle uppfatta det som ett futtigt substitut till att knulla.
*Jag kan låta det gå för mig under förspelet eller ha en kort stunds penetration som del i förspelet och sen tillfredställa min partner på andra sätt eller bara hångla tills jag laddat om. Det här kan fungera riktigt bra med rätt partner men många verkar tyvärr av någon anledning anta att sexet ska ta slut så fort det gått för mig och många andra tappar lusten av att rytmen och stegringen i hela sexet blir annorlunda än de förväntar sig.
*Om vi har använt annat preventivmedel än kondom har jag ibland helt sonika kunnat fortsätta efter att det gått för mig. Jag har slaknat till viss del men inte helt och sen kunnat få fullt stånd igen ganska snabbt. Problemet med det här är att det krävs en stunds turbojuckande vilket inte alla tycker är skönt och är ganska ansträngande (särskilt när jag precis kommit!).
*Hitta en partner som inte är så jäkla besatt av själva penetrationen! För många är inte knullandet det skönaste med sex. För mig är det ju så! Det är så för många kvinnor och män.