• Anonym (snabb)

Hur har ni ett tillfredsställande sexliv trots prematur ejakulation?

De flesta diskussioner om prematur ejakulation handlar om hur man löser problemet och blir "normal". För många av oss verkar detta dock vara ett livslångt tillstånd... vi fungerar helt enkelt på det här sättet och kan inte göra så mycket åt det. Dessa trådar om hur man kan bota problemet bidrar snarare till uppfattningen om att sex måste gå till på ett visst sätt och sänker i slutändan självförtroendet för oss med livslång prematur ejakulation.

Den här trådan tänkte jag skulle handla om hur ni har haft bra sex trots PE. Inlägg från partners till personer med PE är självklart varmt välkomna!

Här är mina tips, men de flesta har också nackdelar, tyvärr:

*Det mest uppenbara är ju att istället bli bra på att slicka, pulla, smeka osv. Men det finns många som inte skulle vara nöjda med detta och skulle uppfatta det som ett futtigt substitut till att knulla.

*Jag kan låta det gå för mig under förspelet eller ha en kort stunds penetration som del i förspelet och sen tillfredställa min partner på andra sätt eller bara hångla tills jag laddat om. Det här kan fungera riktigt bra med rätt partner men många verkar tyvärr av någon anledning anta att sexet ska ta slut så fort det gått för mig och många andra tappar lusten av att rytmen och stegringen i hela sexet blir annorlunda än de förväntar sig.

*Om vi har använt annat preventivmedel än kondom har jag ibland helt sonika kunnat fortsätta efter att det gått för mig. Jag har slaknat till viss del men inte helt och sen kunnat få fullt stånd igen ganska snabbt. Problemet med det här är att det krävs en stunds turbojuckande vilket inte alla tycker är skönt och är ganska ansträngande (särskilt när jag precis kommit!).

*Hitta en partner som inte är så jäkla besatt av själva penetrationen! För många är inte knullandet det skönaste med sex. För mig är det ju så! Det är så för många kvinnor och män.

• Svar på tråden Hur har ni ett tillfredsställande sexliv trots prematur ejakulation?
  • Janice01

Om du skriver "för tidig utlösning" så kanske fler förstår vad du frågar och går in i tråden.....

Mycket onani brukar det bli för tjejer med sådana män, är det samma för dej?

• Anonym (Nöjd)

Finns kondomer med bedövande salvor, sprayer mm som faktiskt hjälper en bit på vägen. Mitt ex hade detta problem eller för honom var det ett problem, jag gillade att samlagen inte tog så lång tid. Fingrar och tunga användes ju också. Så ja, sexlivet var kanon trots för tidig utlösning.

• Anonym (Annan lösning)

Har haft kontakt med flera par som hittat en helt annan variant på lösning, cuckolding. Kuklås på mannen så han inte kan få stånd, frun som bestämmer när låset ska få komma av och en älskare som sköter det där med att knulla henne. Mannen får såklart serva henne på andra sätt, med tunga, mun, fingrar och lika självklart se på när hon blir knullad.

Brukar vara intressant att se när hon låser upp låset och släpper ut makens kuk, tar inte många sekunder då efter en sån session...

• Anonym

Har inte varit med någon som haft detta "besvär" men ser det inte som något som skulle vara ett enormt problem. Det är självklart skönt med penetrerande sex men det finns mycket man kan göra och huvudsaken är att killen är lika mån om att tillfredsställa mig som jag är med honom. Sedan behöver man kanske inte "lösa" det på samma sätt varje gång. Någon gång kanske det funkar att köra på efter att det gått som du beskriver, en annan funkar det bättre att smeka/pilla/slicka. 

• Anonym (B)

TS, har du verkligen provat fördröjningsspray? Det finns många och de är väldigt effektiva. Jag provade en gång och kunde hålla på i timmar om jag/vi så velat.

• Anonym
    Anonym (Annan lösning) skrev 2012-08-29 16:12:07 följande:
    Har haft kontakt med flera par som hittat en helt annan variant på lösning, cuckolding. Kuklås på mannen så han inte kan få stånd, frun som bestämmer när låset ska få komma av och en älskare som sköter det där med att knulla henne. Mannen får såklart serva henne på andra sätt, med tunga, mun, fingrar och lika självklart se på när hon blir knullad. Brukar vara intressant att se när hon låser upp låset och släpper ut makens kuk, tar inte många sekunder då efter en sån session...

Vi har det så. Min man är min lilla cuckoldslav. Han är jätteduktig på att passa upp mig och min älskare. Ibland blir han så kåt på det att han sprutar utan att nån rört kuken ens. När min älskare är klar brukar min an vara redo igen och tar mig jätteskönt han också. Alla nöjda.
  • Anonym

jag vänstrar
    Är så trött på min mans fumliga fingrar och 3-sekunders penetrationer 

• Mucko
    Anonym skrev 2013-03-15 22:13:51 följande:
    jag vänstrar
    Är så trött på min mans fumliga fingrar och 3-sekunders penetrationer 

Ja det gör du helt rätt i
Svar på tråden Hur har ni ett tillfredsställande sexliv trots prematur ejakulation?