Vad händer efter pillerstopp? (cerazette) Symptom? Se hit ni som har erfarenhet!
Hej,
I lördags tog jag mitt sista piller (cerazette) efter drygt 6 månaders användning, hade mensliknande blödningar i början men har sen inte haft mens på ca 4-5 månader under användning av cerazette. När jag började ta dem hade jag fått min mens 1 gång efter förlossning o på inrådan av bm var d fritt fram att använda cerazette (hade slutat amma då). Anledningen till att jag slutat ta dem är att vi har börjat planera för barn nr 2 lite smått. I vilket fall som helst så tog jag mitt sista piller i lördags morse, hade sex lördags kväll och sen har jag känt mig som vanligt tills idag (ons morgon) då jag har molande/svidande känslor i nedre delen av magen. Det gör inte direkt ont o känns inte som mensvärk utan lite diffust obehag bara. Är detta nåt symptom efter att man har slutat med cerazette? Eller kan d vara ÄL eller mena på g så snart? Endast 4 dagar efter pillerstopp? Nån som har nån idé? Självklart kan d ju va nåt helt annat o helt orelaterat, men brukar inte ha ont i "tjejmagen".
Tack på förhand för svar!