• Vanilj L

Vad köper ni för skor nu till era barn?

Köper man gympskor nu kanske med ett högre skaft så att det passar mer till hösten? eller vad köper ni?

• Svar på tråden Vad köper ni för skor nu till era barn?
  • Mariohn

Varför inte ett par av varje? Gympaskor går ju att ha ganska länge och vinterskor kommer ju att behövas ganska snart i vilket fall som helst? 

• Jenny 886

Jag köpte ett par på din sko i förra veckan. Det är som en gympa dojja fast de är lite fodrade. Som en höstsko. Och är vatten tåliga. De var svarta med röda inslag på sömmarna. Kostade 349 kr. Så dom blir perfekta nu när det börjar bli kallare.
    Bara ett tips. :))

• Duckan

Än så länge kör hon basketskor. Har köpt ett par skor som är lätt fodrade som nästa steg.

• sollan

Just nu använder sonen (snart 3 år)  gympaskor.
    Har köpt dessa  höga sneakers (HM) som han kan börja använda när det blivit lite kyligare väder.Lagom som höst/vårsko. 
  • PetraMunchen

Han har gympadojor. Fast han är 4:a och tar själv på gummistövlarna på förskolan om det är fuktigt ute så han behöver inte vattentäta skor. Sen är han ändå rätt varmfotad av sig så frysa gör han inte i första taget.

• FabulousMom

Jag har köpt samma skor som "sollan" till min son, 4 år.

- Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • Wilmis07

Just nu har hon vanliga gympaskor,rätt vattentåkiga. Om ett par veckor åker kavats ljusnan på,en vattentät höst/vårkänga den bästa höstskon.För det mesta klarar hon sig utan klumpiga gummistövlar.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • sommar2001

Har köpt ett par vanliga gympaskor puma och ett par promenadskor kavat. Har en dotter med varma fötter så det viktigaste är minimalt foder. Sen har hon ofodrade stövlar för regniga dagar. Hon har dock oftast på sig foppatofflorna fortfarande trotts att det inte är mer än 3 grader på morgonen..

• Lindyn

Köpte ett par Gulliver skor i våras på rean. . . de tål vatten å är skitbra när man går mycket i skogen som vi gör. sen har vi gummistövlar och joggingskor också.

• Nicke Nyfiken

Jag brukar köpa ett par lite kraftigare skor/gymnastikskor i tex goretex. I år blev det som vanligt ett par från Timberland till sonen (går i 1:an) och ett par från Geox till dottern (4.5 år) Har aldrig provat Geox förut men dom har någon slags "geox teknologi" som gör att dom andas och är vattentäta. Sen har dom såklart  vanliga gummistövar, fodrade gummistövlar och "vanliga" gymnastikskor också.

• BookLady

Äh, länken bröts... Viking Maya heter skon, verkar vara ny för i år. Snygg, väldigt lätt, bekväm och bra passform, ska vara vattentät och andas, med Gore Tex. Men jag gillar inte snörningen. De är inte lätta att få på för dottern för det är svårt att öppna upp skon, sen fladdrar snöret hit och dit och kan fastna i saker när de leker. Jättedyr, kostar tusen spänn men jag köpte för halva priset på rea för nån månad sen. Nästa år blir det med kardborre istället, rekommenderar inte denna pga snörningen.

• Wilmis07
    BookLady skrev 2012-09-03 08:59:46 följande:
    Äh, länken bröts... Viking Maya heter skon, verkar vara ny för i år. Snygg, väldigt lätt, bekväm och bra passform, ska vara vattentät och andas, med Gore Tex. Men jag gillar inte snörningen. De är inte lätta att få på för dottern för det är svårt att öppna upp skon, sen fladdrar snöret hit och dit och kan fastna i saker när de leker. Jättedyr, kostar tusen spänn men jag köpte för halva priset på rea för nån månad sen. Nästa år blir det med kardborre istället, rekommenderar inte denna pga snörningen.
    Prova kavat ljusnan då,en kanonsko.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • BookLady
    Wilmis07 skrev 2012-09-03 10:02:12 följande:
    Prova kavat ljusnan då,en kanonsko.
    Skulle gärna, men budgeten säger stopp. Det får bli nästa år.
  • mamma 86

köpte ett par på stadium till min dotter. sneakers med lite högre skaft och som är fodrade och vattentåliga. lätta att ta på för henne själv också

Svar på tråden Vad köper ni för skor nu till era barn?