När kunde era barn klockan?
Hur gamla var era barn då de kunde klockan, utan större fundering?
Visste att 1 min är 60 sek, en timme 60 min?
Inte digitalt utan analogt.
Hur gamla var era barn då de kunde klockan, utan större fundering?
Visste att 1 min är 60 sek, en timme 60 min?
Inte digitalt utan analogt.
9år typ. De tjatar väldigt om det i 2:an och 3:an. Alltså..inte bara hel,halvtimme,kvart i ,kvart över..utan 5i halv osv osv.
Min är 6 år han vet att 1 timme är 60 min och 1 min 60 sek. Men han kan inte säga vad klockan är när han tittar på en. Bara hela timmar..
i 2:an lärde dem 2 äldsta tjejerna sig klockan analogt. Äldsta tjejen digitalt året efter då får se om mellantjejen gör det i år med.
OK tyckte det var lite tidigt vår 6-åring kan klockan helt på analogt vis, inte på digitalt förstås. Vet att det är 60 sek/min 60 min/h
Varför skryta om detta?
men att veta att 1 min är 60sek och 1timme 60 min är ju inte att kunna klockan hahahaha
klocka lärde sig min tös i 2:an och kan nästan digitala med.
Ts, kan din sexåring säga vad klockan är om du frågar?
5 år var min äldsta, mittenbarnet nu 5 börjar lära sig
Jag frågar dottern emellanåt vad klockan är och får alltid svar, dock sällan rätt svar
Tror att hon har koll på att det går sextio sekunder på en minut samt sextio minuter på en timme men hon kan inte räkna på det. Har inget intresse av detta alls
Hon är sex år.
Vår dotter är 6 år och hon kan klockan helt okej sen några månader tillbaka. Hon kan den digitala klockan bättre än den analoga dock
Förmodligen eftersom vi nästan bara har digitala klockor här hemma. Hon har koll på hur många minuter det går på en timme och vi kan fråga henne vad klockan är och får oftast ett helt korrekt svar.
Jag lärde mig det i lekis. Var 5-6 år eftersom jag är decemberbarn. Det jobbades ganska hårt med det där. Varför undrar du?