• Plittblipp

Öppen förskola i luleå eller runt omkring...

Är det någon som vet om det finns och vars dom håller till i så fall, eller så vart man kan få information om det??
    Har sökt på nätet men inte hittat nåt, tycker de borde finnas någonstans....

• Svar på tråden Öppen förskola i luleå eller runt omkring...
  • monny

Finns bara en i kommunens regi, vad jag vet. Dom la ju ner alla (nästan) för några år sedan. Men i Porsön finns iaf den sk "Mötesplatsen" på assistentv 2 (på Strandens förskola). Öppet tis 13-16, ons 9.30-12.30, fre 9.30-12.30 Tel: 0920-435342. Annars är det ju många kyrkor som har öppet hus med babysång. Kolla tex www.svenskakyrkanlulea.se. Själv går jag på Porsökyrkans babysång, måndagar kl 13.

• Plittblipp

Tack!
    Jag har kikat runt om babysång men det verkar inte gå att hitta nått om öppen förskola.
    Dom hade på någon av lokal nyheterna om de men jag såg bara slutet av de...

• Krokus78

Hej!

Familjecentrat Växhuset på Örnäset har öppen verksamhet på måndagar och torsdagar kl 10-15. Har dock inte varit där någon gång ännu så jag vet ej om det är bra där. På internet står det att de i första hand vänder sig till de som bor på Hertsön och Örnäset, men det kanske går bra om man bor någon annanstans också.

Du kan läsa mer på www.lulea.se/lulea/LuleaKommun/Verksamhet/vaxhuset/default.htm

• softsofie

hej, skulle bara säga att vi var på öppna förskolan i dag på örnäset och det är toppen!rekomendera det verkligen,
    ska själv försöka gå varje torsdag
    måndagar var det visst jags ak mycket folk och stoj där men på torsdagar var det mera lungt...

• Plittblipp

Verkar som att de inte finns nåt i centrala stan men jag puffar en gång för att se om någon annan vet...
    Tack i alla fall ni som svarat!!

• monny

Ville bara tillägga att babysången har på många ställen karaktären av öppen förskola, dvs sångdelen utgör bara en del, resten är typ fika, leka, bara vara... Kyrkans hus inne i stan lär vara populärt med mycket folk, och inte så långt från stan har du Bergnäskyrkan med Öppet hus två förmiddagar i veckan. Denna typ av verksamhet har många olika namn, men innehåller ungefär detsamma, så vitt jag vet...

• Plittblipp

Okej, tack!
    Jag ska kolla de.....

• MissSeger

Såg att ni pratade om babysång. Någon som varit på småbarnsången i Luleå domkyrka? Såg en annons att det var på ons & fredagar om jag inte minns helt fel.
    Vi har också öppen förskola här på Björksskatan. Måndag fm och torsdag em.

• Plittblipp

Tisdag & fredag är de väl mellan 9-12 om jag kommer ihåg rätt..

• MissSeger

Någon som varit på småbarnsången på domkyrkan?

Vilka åldrar av barn brukar vara där?

Här på Björksskatan är det uppdelat, 0 - 1 år och sedan en grupp 1-2 år.

Finns det bra ställen att förvara vagnen på? Vill inte riskera att det försvinner :-/

Svar på tråden Öppen förskola i luleå eller runt omkring...