• Agpreg96

Ni som har erfarenhet av brio happy

Hej! Tänkte kolla om någon av er har erfarenhet av BRIO HAPPY barnvagn, är ni nöjda? Är den inte FÖR stor och maffig?

Ska ha bebis i januari, är 16 år så ska köpa den begagnad, hittat en fin osv, bra pris. Borde jag slå till? Kommer ha den under vintern också när bebis föds, antagligen till stan och sånt också, läkarbesök m.m. Är den praktisk för mig?

• Svar på tråden Ni som har erfarenhet av brio happy
  • Krila

Jag har läst på och det lutar åt en happy för mig. Hade en brio Nova till första barnet. Happyn verkar ännu bättre. Jag vill att den ska gå att köra på skogsvägar, grusvägar, ta med på bussen, gå i butiker och gå att köra i trappor. Och viktigast av allt, i snö!

Jag tycker du ska slå till, men kolla vagnen noga innan du köper den, fäl ihop, fäll upp, kolla bromsen, handtaget osv. Köpte en begagnad emmaljunga scooter för några år sedan och tänkte inte på att kolla allt. Den var jättefin förutom att sufletten inte stannade utfälld så att säga. ett jättevanligt fel på emmaljungas vagnar och inget som stör säkerheten, men ändå irriterande.

• hannis

Jag hade en Happy till första barnet och var jättenöjd och kommer att välja samma vagn till andra barnet.

På första vagnen hade jag punkteringsfria hjul, teleskophandtag och separat liggdel. Nästa gång kommer jag att välja lufthjul i stället för att jag tror att det är bättre i terräng och snö. Separat liggdel är rymligt och bra och typ av handtag är nog en smaksak. Jag gillar teleskop pga hävstångseffekten. Vikbart handtag är nog bättre om man åker mycket kommunalt vilket du kanske kommer göra?

• Sweas

Jättenöjd med min Happy! Den e inte skitstor men inte liten heller. Stabil och pålitlig. Har separat ligg/sittdel som man bas klickar av och på när man byter. Har punkteringsfria däck så vet inte hur de andra är, men jag ville itne riskera och stå med punka nånstans, även om det kanske inte händer så ofta.

• Agpreg96

Det lutar åt den, känns som att den är bäst åt en liten bebis, vad det gäller mig iallafall :)

Har ni någon aning om vad som skiljer sig mellan 2009/2010/2011/2012 modellerna?

• hannis

2009/2010 har ingen solkeps. 2009 har den äldre typen av chassi, tror att de har vändbart styre. 2011-2012 har solkeps inbyggd i suffletten.

• Sweas

2009 byter du hela insatsen och då klickar man i den framåt eller bakåt direkt.

• Krila

Det här är chassit. Dvs den del som ligg eller sittdelen sitter fast på.
  • IsabellaP

Älskar vår Happy!
    Fick vår dotter 28/2 och trots att det var en mild vinter så fick vi nöjet att köra i snö...Men det gick bra. Särskilt när man såg hur andra kämpade med sina vagnar med små plasthjul fram :)
    Om du ska åka mycket kommunalt (buss etc) så rekommenderar jag att du försöker hitta en Happy med knäledschassi för då kan du böja ner handtaget så vagnen tar mindre plats. En vän till mig hade teleskopchassi och sålde den nyligen för att den var otymplig på bussen...
    Vi har lufthjul på vår vagn, väldigt skönt. Och än så länge ingen punka (peppar peppar!)

• Agpreg96

Tack för alla era svar!

Känns så krångligt med alla dessa olika grejer, vill ha det bästa. Men vet inte vad det bästa är,

Borde jag ha "mjuklift" eller "hårdlift" borde jag köpa 2011/2012 modell eller är det ingen mening med det, lufthjul är väl det enda som jag är säker på.

Och teleskophandtag? Vad är det :/

När jag ska inhandla, barnstol, vagn och sånt känner jag mig usel för jag är 16 år när det känns att alla som är 30+ får barn kan allt d där.. Men inte jag

Svar på tråden Ni som har erfarenhet av brio happy