Behövs åkpåse och hur funkar det i sittvagn med sele?
Om man har åkpåse hur spänner man fast barnet? Gör man hål i
Om man har åkpåse hur spänner man fast barnet? Gör man hål i
Åkpåsen? Behövs åkpåse ens? Räcker det inte med en bra overall?
Det är hål i de flesta åkpåsarna nu för tiden! :)
Den åkpåse jag har har hål för sele.
Åkpåsar har ofta hål redan!
Snyggt namn förresten!
Åkpåsarna man köper nu brukar ju redan ha hål som man kan trä in selen i=). om den behövs är ju individuellt. MEN jag tycker det är väldigt bra om det är kallt ute. Ombonat och varmt för att litet stillasittande barn som lätt blir kall. Mildare dagar räcker det tom med bara en tjockare jacka och vanliga fodrade byxor och sockor och så ner i åkpåsen om barnet bara ska sitta i vagnen.
Dock blir den lätt skitig och blöt om man har ett barn som går och man sätter ner barnet i åkpåsen med skor och allt. jag brukade alltid ta an skorna och lägga under vagnen om barnet skulle sitta i åkpåsen.
Jag hade ingen åkpåse första vintern utan först andra - Gud vad nödvändig den var Det var så skönt att bara ta på sonen jacka och filt istället för overallen (hade han overall och skor slängde jag påsen i varukorgen). Det var så snabbt och enkelt att ge sig ut att jag ångrar att jag inte upptäckte den tidigare utan knölade på overall, tossor, filt etc. varenda gång.
Sedan ville förskolan att de hade påse då de sov ute i vagn, då behövs bara fleecekläder på barnen istället för att de ska på med hela overallutstyrseln som kanske är snöig från förmiddagens lek.
Nä, det är mest för att det är smidigt att bara stoppa ned barnet i den så får det värme. Men det går ju lika bra med varma kläder och t ex en yllefilt eller annan varm filt.