• Qui

Spänning i förhållandet?

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart ett år. Vi har inte mycket spänning eller passion i vårat förhållande då vi mest sitter inne och kollar på film. Finns det något vi kan göra för att öka spänningen och passionen eller saker vi kan göra bara? Vi gör nästan aldrig saker, och går nästan aldrig ut.

Sen undrar jag också om det kan vara så att vi har tråkigt för vi träffas nästan varje dag,vi är nästan aldrig ifrån varandra. Borde vi försöka få mer egen tid? 

• Svar på tråden Spänning i förhållandet?
  • Mrs Karlsson

Alltså, ett år är ju ingenting. Har ni suttit inne hela året?

Naturligtvis måste ni spendera tid på egna håll, tvivlar på att det finns någon som kan leva med någon annan om de hänger tillsammans jämt.

• Qui

Vi brukar gå ut ibland men oftast när vi träffas är vi inne.

Vi är rätt osociala av oss. Och så fort jag vill ha egen tid så får jag dåligt samvete för det känns som jag inte vill vara med honom. Jag är rädd att han ska tro att jag inte vill vara med honom. 

• Anonym
    Qui skrev 2012-08-29 21:57:34 följande:

Vi är rätt osociala av oss. Och så fort jag vill ha egen tid så får jag dåligt samvete för det känns som jag inte vill vara med honom. Jag är rädd att han ska tro att jag inte vill vara med honom. 

ähh det är inget konstigt att du inte känner för att vara med han nån dag. jag har vare ihop med min sambo i 10 år och ibland vill jag vara för mig själv.
  • Mrs Karlsson
    Qui skrev 2012-08-29 21:57:34 följande:

Jag är också väldigt asocial och det fanns en period när jag och min sambo (firar 5 år tillsammans om en vecka) gick hemma båda två som arbetslösa och klarade det galant. Men inte för all framtid.

Idag jobbar han borta varannan vecka och även om det oftast är skitjobbigt så uppskattar jag det lika mycket. Jag behöver egen tid, precis som han behöver egen tid - även om varken han eller jag har särskilt många kompisar att hänga med.
  • Qui

Om jag skulle välja att ta lite tid för mig själv så har jag ingen aning om vad jag skulle hitta på. Fast vi varit tillsammans snart ett år så känns det fortfarande som jag är nykär för jag vill vara med honom jämt. 

Ska i alla fall åka bort över en dag nu i helgen så då kommer vi inte ses så det blir i alla fall lite tid borta från varann. 

• Tommye

Börja hitta på saker med varandra. Min fru är min bästa vän, även om vi ibland behöver lite egentid så har vi roligast ihop. Gå och prova på olika saker, ex dans. Finns öppethus dagar för sånt, klättring, gruppträning, börja plugga något ihop. Klä upp er och gå på riktigt fin resturang ( inte fin krog). Osv, men prova nya saker tillsammans. Dykning kanske?

• Qui

Vi kollar aldrig på tv. Vi kollar på film på datorn, men jag förstår vad du menar. 

När det gäller hitta på saker är vi väldigt tråkiga. Saker som jag vill göra vill inte han göra (t ex gå ut) medan saker han vill göra , vill inte jag göra (t ex besöka en spelförening där han är medlem där jag alltid har väldigt tråkigt. Och ja,jag har provat att vara med och spela) . Men vi har nyligen bestämt oss för att börja kompromissa. 

• Anonym

Ni gillar båda att se på film, det kan man också göra ute på en biograf.

• Tommye

Då är det ju svårt, om ni inte har något liknande ni båda vill göra.

• Anonym (Frida)
    Qui skrev 2012-08-29 22:05:47 följande:
    Om jag skulle välja att ta lite tid för mig själv så har jag ingen aning om vad jag skulle hitta på. Fast vi varit tillsammans snart ett år så känns det fortfarande som jag är nykär för jag vill vara med honom jämt. 

Ska i alla fall åka bort över en dag nu i helgen så då kommer vi inte ses så det blir i alla fall lite tid borta från varann. 

Jobbar ni?? Annars är det väl ingen fara? Jag har varit med min man i 10 år och vi ägnar nästan all ledig tid tillsammans.
Svar på tråden Spänning i förhållandet?