Hur många paket får era barn på jul och födelsedagar?
Som rubriken lyder. Hur många och hur gamla är barnen? Varför?
Som rubriken lyder. Hur många och hur gamla är barnen? Varför?
För många om du frågar mig.... Jag och min man kommer från två ganska stora familjer med vars 3 syskon så 6 st mostrar och fastrar ska ge plus 4 mor- och farföräldrar plus vi och trots att jag bett om hellre en stor än flera små så vill alla ge många paket. Sen är det ju barnkalas på det...
Tja innan var det SJUKT mycket i alla fall på födelsedagar. Säkert ca 25-30 paket. BARA på födelsedagen. Men det var för att vi alltid hyrde lokalen i huset och bjöd in en massa folk och hade stora kalas. Och alla hade minst ett paket med sig.
Insåg dock ganska snart att det var mer stress än utdelning både för oss och barnen. Så nu har vi bantat ner kalasen rejält och bjuder bara dom allra närmaste. Barnen är lika nöjda ändå.
Till jul blir det en del men inte extremt mycket. 10 paket per barn kanske? Och då är det mycket billiga saker bara för att det är kul med paket=) kanske en dyr sak var.
Räknar inte med vad de får av andra (det blir ju rätt svårt att påverka), utan vad du/ni som förälder/föräldrar ger dem.
Mina barn är 5 år 4 år och 1,5 år. Och dom får nästan aldrig spontan saker.
Mindre barn
Mindre barn får flera men billigare paket. Äldre barn får färre men dyrare. Sist fick 8 åringen bara ett paket. Dyrt och något hon önskade sig.
Har tre barn och dom får nog för, om man slår ut det,1500 kr var till jul och 2000 kr till födelsedagen.
Vi har ingen gräns på paket. Vi köper det vi kan o vill o sen kan det bli en sak eller 20. Mina barn är 9-20 år gamla vad det nu spelar för roll.
När minsta dottern fyllde 9 år i somras fick hon en häst, en smartphone och ett ridläger. Få saker men kostsamma.
Köper för ca 1000-1500 per tillfälle. Hur många paket de blir är olika :)