Hur funkar LVM? Snälla svara ni som vet...
Undrar vilka regler" som gäller vid LVM. Min sambo som är missbrukare sedan tio år tillbaka (nykter i 9) har börjar använda igen så fort chansen ges, och han är ledig från jobbet. Han fick avslag på frivillig inläggning, men han har gått för långt! Han stjäl receptbelagd medicin av sin mamma (benzo) dricker massor, har vart otrogen och försvunnit en hel dag(ringde polis etc) Han behöver verklogenhjälp, kan vi i omgivningen Pusha på ett LVM? Kanske fel benämning men tvåmgsomhändertagande av missbrukare. Han använder våld mot mig, har adhd och många möten i öppen åren han inte följer, han är för dålig för att klara av det! Vart/vem pratar man med? Hjälper det om många går in och "kräver" LVM på honom? Hur faaan kan han bli nekad plats, vi spenderade en hel natt på IVA för drogöverdos då kroppstemp låg på 35grader! Jag skrev ett brev till nämnden som lästes upp, att han kommer färgsätta med kriminellt beteende, köpa narkotika, använda det och fortsätta (eskalera) våldet mot mig. Även hot och kränkningar. Han behöver läggas in!!! Hur går man till väga, vad kan man göra?