• Anonym

jag tycker inte om andra tjejer kvinnor....

Jag har så otroligt svårt att umgås med andra tjejer, jag är inte mig själv, blir stel, och tråkig. Jag väntar hela tiden på att få ett hugg i ryggen, att dom:
    1. ska börja snacka skit.
    2: sluta tilltala mig frysa ut mig...
    3: mobba mig göra sig rolig på min bekostnad
    4: försöka snärja min kille...

detta ärr min uppfattning om andra kvinnor, med några undantag.

men hela tiden blir det bekräftat att kvinnor är elaka. Men med killar är det en annan sak, med dom kan jag vara mig själv, de är inte elaka överhuvudtaget, tvärtom.

skäms över att tillhöra kvinnoslaäktet som enligt myten, ska vara såååå måna om relationer och utge sig för att vara så goda och snälla. det är kvinnor som får folk att må dåligt, som bidrar till dålig stämning på arbetsplatser osv.

jag generaliserar brutalt, men jag har ingen annan erfarenhet.

• Svar på tråden jag tycker inte om andra tjejer kvinnor....
  • Bispan

När jag hör sådant tänker jag... Genom sig själv känner man andra...

Eftersom jag inte känner dig vet jag inte alls om det stämmer.. men det är i alla fall första tanken jag får.

Har absolut inga problem med att umgås med kvinnor eller tjejer. Vill någon ha min sambo går de bet. Inte för att en riktig vän skulle försöka "stjäla" honom heller.

Däremot håller jag med om att kvinnor nog generellt är "bättre" på att skapa otrevlig stämning på arbetsplatser. Det är också min erfarenhet. Mycket snack bakom ryggen men inget rättframt.

• Prinsessan Zelda

va tråkigt för dig... att inte ha några riktiga tjejkompisar. jag har också alltid haft flest killkompisar, men också några få utvalda tjejkompisar som jag kan lita på. har haft dålig erfarenhet jag med, men jag tar det inte så allvarligt när jag träffar nya. är mig själv och förväntar mig inte för mycket tillbaka

• smultronbubbla

Jag trivs också bättre med killar. Vet inte varför egentligen. De är mer naturliga antar jag och jag kan vara mer naturlig med dem.
    Fast det finns undantag tack och lov

• Anonym (känns igen)

Hej!

Är tjej själv men jag känner igen mej i vad du skriver.. Jag har svårt att träffa tjejer och komma överens med dem.. Betydligt lättare med killar!

Så fort jag träffar en okänd tjej så blir jag stel och vet inte riktigt hur jag ska bete mej, man är rädd att de ska klanka ner på en eller titta snett.. Eller flörta med ens kille osv.. Ungefär det du skriver..

Tjejer är såå dåliga på att säga vad de tycker rätt ut, det ska snackas en himla massa skit och hållas på med intriger innan sanningen kommer fram till rätt person. Killar säger som det är rätt ut och håller inte på med intriger och sånt skit..

Ville bara säga att du inte är ensam om att känna som du gör..

• Anonym

ja det finns tack och lov undantag, det konsttiga är att många tjejer jag pratar med, nämner exakt samma sak. har samma upplevelser osv. jag har aldrig svikit någon av samma släkte som mig, jag antar att jag är aldeles för mesig.

det klassiksa är väl ändå när man berättat för en kompis att man är jättekär i en kille, och hon ute på krogen börjar söka bekräftelse på att han vill ha henne i stället. detta har hännt flera gånger...osså dagen efter bedyrar hon, att det var inte alls menat så...men du får inte tro det bla bla....några helger senare framkommer det att de legat med varandra.

kanske är jag enbart utsatt för extremt dåliga kompisar, men det ger ingen förklaring till varför det händer så många andra.

• Tess71

Det här problemet är ngt jag länge har funderat över varför det är så. Även om det nog inte är så illa som alla tror så finns det ändå en viss sanning i det.

Tjejer och killar fungerar rent generellt på olika sätt.

Om man är ensam tjej eller i minoritet i ett kompisgäng får man också mer uppmärksamhet. Säger du ngt så har du inte tre till som pratar i munnen på dig. Vi tjejer är också väldigt teritorriala individer. Kommer det en ny tjej in i bilden är man mycket misstänksam och måste "mäta" henne. Jag tror killar också kan vara territoriala, men dom spänner sina muskler på ett annat sätt.

Jag har själv aldrig förstått varför man hos en del måste "tjäna" deras respekt. Om man är en sådan person så har man den förutfattade meningen att alla är elaka osv redan innan man träffar en ny tjejkompis och frågan är då, vem är det som problemet ligger hos egentligen?

Kom ihåg att det man ger ut det kommer tillbaka. Om du känner så om tjejbekanta är det säkert ömsesidigt.

• Tess71

Det du skrev om scenariot på krogen händer nog rätt ofta och det är inte ok.
    Där måste man vara stenhård så fort man upptäcker ngt sådant. Jag skulle t o m gå så långt att jag skulle konfrontera killen i fråga. Typ- Har du märkt att vi har flörtat med dig?
    I ett sånt läge så är det viktigare att konfrontera tjejkompisen än att impa på killen. Är ni menade för varandra så blir ni ihop ändå.

• Tess71

Det du skrev om scenariot på krogen händer nog rätt ofta och det är inte ok.
    Där måste man vara stenhård så fort man upptäcker ngt sådant. Jag skulle t o m gå så långt att jag skulle dra in killen i diskussionen. Typ- Har du märkt att vi har flörtat med dig?
    I ett sånt läge så är det viktigare att konfrontera tjejkompisen än att impa på killen. Är ni menade för varandra så blir ni ihop ändå.

• Tess71

oj! jag menar verkligen det där sista! Inte meningen att skicka iväg det två ggr...

• Myran22

TS: Sån är jag med. Har väldigt svårt att umgås med andra tjejer, vet aldrig vad jag ska säga eller nåt. Allt blir bara stelt och sen när jag drar så får jag för mig att dom snackar skit om mig. Vet inte varför det är så, men har alltid haft svårt med det.

Jag har några få tjejkompisar, 2-3 st som jag verkligen litar på. Har väldigt svårt att få nya kompisar, men det är nog för jag inte litar på tjejer helt enkelt.
    Killkompisar har jag i mängder och har mycket mer att prata om med dom tycker jag. På fester så hamnar jag alltid bland killarna, pratar om bilar, teknik & kör tequilarace än pratar heminredning & smuttar på rödvin med tjejerna *s*

Sambons brors tjej är en tjej jag har extremt svårt för, tycker hon kollar snett på mig, får för mig att hon snackar skit och typ vill hugga mig i ryggen. Vi var på semster tillsammans i somras och eftersom det bara skiljer några månader på oss i ålder så trodde alla att vi skulle umågs hela tiden & bli bästa vänner, hon ville nog umgås med mig men jag klarade helt enkelt inte av det. Var ju bara snack om heminredning, tjejtidningar & andra "tjejgrejer". Så jag hängde på killarna istället.

Svar på tråden jag tycker inte om andra tjejer kvinnor....