• Helle333

Nu har jag avanmält e-faktura hos CSN

Deras nya system på e-fakturor är ju inte alls en e-faktura utan en annan form av autogiro, vilket jag INTE har godkänt. Trots att jag betalar e-fakturan och tar bort den så dras det ÄNDÅ pengar en gång till. Jag har inte råd att betala mina försäkringar nu den här månaden. Mina sista pengar gick till CSN. Tack så hemskt mycket för detta. Nu måste jag låna ännu mer pengar av min familj för att klara ekonomin den här månaden. Tusen j***a tack.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-30 08:39
    Är det ingen mer än jag som har detta problem med CSNs nya e-kfaturesystem?

• Svar på tråden Nu har jag avanmält e-faktura hos CSN
  • missen73

Hur tänkte du nu ?? Tänkte du skita i att betala CSN ??

• Heisan
    missen73 skrev 2012-08-30 07:14:34 följande:
    Hur läste du nu? Det har dragits två ggr för samma betalning.
    När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • missen73

Läste ännu en gång o fattar det som att du inte ville ha e faktura men ändå drar dom ! Sorry !
    Vi har autogiro men det är ju inte e faktura !

• missen73

Autogiro är ett måste om man vill betala CSN månadsvis , kan det vara därför dom drog det på autogiro när du tog bort e faktura ??

• Helle333
    missen73 skrev 2012-08-30 07:14:34 följande:
    Men är du helt väck? De får skicka pappersfakturor istället så dem INTE KAN dra pengar två gånger för samma faktura. Jag tänker inte dra på mig några kronkalleskulder
  • reflections86
    missen73 skrev 2012-08-30 08:13:25 följande:
    Autogiro är ett måste om man vill betala CSN månadsvis , kan det vara därför dom drog det på autogiro när du tog bort e faktura ??
    Fast det är inte sant.. Jag har e-faktura och betalar månadsvis.
    Och hon tog väl bort e-faktura efter att hon insåg att det blivit dragit två gånger?
  • Helle333
    missen73 skrev 2012-08-30 08:13:25 följande:

Nej det är det inte. Jag har haft e-faktura länge hos dem men i våras gjorde dem om systemet och dem "e-fakturorna" som kommer nu är inte e-fakturor egentligen trots att det är sådan jag har anmält att jag vill, jag har inte skrivit under några papper om autogiro ifrån dem och det står e-faktura på e-fakturan som de skickar. Ändå så dras det pengar den sista trots att jag betalar räkningen direkt när den kommer. Nu satte dem mig i skiten igen eftersom de nu tagit alla pengarna som var till för försäkringarna som ett annat företag gjorde så att folksam inte kunde dra förra månaden. I värsta fall så har ni folksam gjort sin kontroll av mitt konto innan jag hann låna pengar att betala deras autogiron med så att det förhalas ytterligare en månad framåt vilket jag verkligen inte vill. Nu har iallafall CSN satt mig på pottan på detta sätt för sista gången. Jag tänker inte använda e-faktura från dem igen innan de har gjort något åt detta.
  • missen73

Läs vad jag skrev , vill man betala per månad så kan man inte få pappersfakrura , då måste man ha e faktura eller autogiro o när du tog bort e faktura så kanske det blev fel o dom drog det även på autogiro efter som du har månadsbetalningen o dom inte har det via pappersfakturor ! Sluta va så otrevlig för jag gav ett tips varför det blev fel !

• Helle333
    missen73 skrev 2012-08-30 08:37:56 följande:
    Läs vad jag skrev , vill man betala per månad så kan man inte få pappersfakrura , då måste man ha e faktura eller autogiro o när du tog bort e faktura så kanske det blev fel o dom drog det även på autogiro efter som du har månadsbetalningen o dom inte har det via pappersfakturor ! Sluta va så otrevlig för jag gav ett tips varför det blev fel !
    Nej det blev inte fel eftersom jag betalade "e-fakturan" den 24. Idag när jag tittar så har dem dragit en gång till, alltså ett autogiro som jag INTE har godkänt, jag tog bort e-fakturan NU efter att de dragit pengar två gånger. Jag får ringa dem och be dem fixa till vad det nu är som inte fungerar. Jag kan inte ha det så att de hela tiden "stjäl" pengar ifrån mig eftersom det sätter mig i skiten så jag inte kan betala mina andra räkningar.
    Och jag citerar: "Hur tänkte du nu ?? Tänkte du skita i att betala CSN ??" 
    Var det ett tips på vad som gått fel? Att jag ska skita i att betala när jag ska betala? =) 
  • missen73

Läs mina inlägg efter det inlägget , jag bad om utsäkt för att jag missuppfattade det du skrev o kom sedan med en trolig förklaring !

Svar på tråden Nu har jag avanmält e-faktura hos CSN