Anonym (Lisa) skrev 2012-11-25 03:37:45 följande:
Åh stackars er!!!!!!
Jag har tagit prov nu som visade att jag haft twar (som ju många haft) men inget som är kvar i kroppen så enligt Göran är det inte twar som orsakat/orsakar mina problem.
Har ni träffat Göran Falck?
Nej har inte träffat honom. Hade bestämt oss för att söka dit om vi inte fått hjälp denna gången.
Tyvärr är det så att man inte heter Gunde Svan eller Anna Haag

fast de har också haft svårt att få rätt hjälp.
De flesta läkare är livrädda att skriva ut antibiotika om inte det finns positiva provsvar.
Men samtidigt är proverna så dyra att ta så min vårdcentral vill inte göra det (de skyller på att de inte kan vilket bara är snack).
Har träffat på läkare som också säjer att TWAR inte finns
Man kan tydligen ha symptom väldigt väldigt länge och även återfall. Hade det inte varit så att hela vår familj varit sjuk med jämna mellanrum så hade jag aldrig kommit på att vi smittade varandra.
Nu ser livet ljusare ut igen. Barnet som fått antibiotika nu är helt frisk och det bara på ett par dagar. För mig tar det längre tid.... men tror jag gått med det länge.
Vet inte riktigt vilket prov de tog på mig på infektion - verkar finnas flera olika prov. Hörde Gunde prata om det när han var hos Malou. Att man måste testa på rätt stam för att få korrekt svar.