Vad hände när du nekade umgänge?
Hej alla mammor och pappor.
Jag har tillsammans med mitt ombud och i samråd med socialen bestämt att neka umgänge. Det har varit en lång och väldigt jobbig resa i denna vårdnads tvist!.. man blir utelämnad och får se på när ens barn far illa...
Min dotters far sköter varken hygien eller hennes specialkost, då hon har allergi. förskolan har nu anmält detta till soc då hon berättat för fröken att hon mår dåligt och har ont i magen när hon är hos sin far. Han har trots upprepade läkarintyg och påpekande om hennes kost struntat i det och hon kommer därför hem ifrån umgänget och är jätte dålig.
Det är ett jobbigt beslut att fatta men jag kan inte stå och se på när min dotter blir sjuk och mår dåligt.
Har du nekat umgänge? vad hände och hur lång tid var det så?
Var soc inblandade och fick du stöd för ditt beslut?
Tacksam för svar! känner mig helt ensam och utelämnade i detta Sverige där man på papper ska sätta barnen i centrum men i praktiken så stämmer det sällan! alla myndigheter kan tycka hur mycket som helst men INGEN agerar... Jag tar mitt föräldrar ansvar på 110% allvar och det är nu min skyldighet att inte lämna min dotter då hon inte blir omhändertagen på det sätt som man kan förvänta sig...