Anonym (T) skrev 2012-08-30 23:01:43 följande:
säger emot för att jag är av en annan åsikt?
jag vet att LCHF inte är det men jag tycker fortfarande inte om det, och det är absolut inte något för mig!
sorry att jag inte vill eller kan vara med i eran "religion"
yesch hela tiden asså.. man kan inte fråga någonting utan att man automatiskt blir ett hot..
är det bara en slump eller är alla LCHFare otrevliga?
menar inte nödvändigtvis DU men typ alla jag träffat är så..
Sorry att du inte vill? Religion? Förlåt men ha rjag nånstans skrivit att du ska äta som jag? Jag försvarar bara min kost och förklarar hur den ser ut egentligen.
Sen kan jag hålla med att det finns en hel del otrevliga LCHFare. Precis som inom andra koster. Men kan bero på att dom i årtal ätit en kost som dietister föreskriver och bara blir sjukare och sen när de gör tvärtom blir de friska.
Jag har sökt hjälp för mina magproblem men ingen läkare kunde hjälpa. Allt de sa gjorde att det blev värre. När jag gjorde tvärtom de dom sa försvann mina magproblem. Jag tror det är rätt självkalrt att man är misstänksam och tjurig.
Sen finns det dom som anser att kolhydrater är från helvetet. Det gör inte jag. Jag tror inte det är farligt att äta bra kolhydrater, men jag kan inte det.
Det jag tycker är dåligt är de stora mängderna och framförallt av fel sort och att man ska äta kemiska lightprodukter istället för att använda riktigt smör och grädde.