• äralltupptaget

När inte pergotime hjälper.. någon med erfarenhet av spruta?

Ja ha.. då hade man käkat upp 4:e kuren med pergotime och det gav som vanligt inget resultat. SUCK!

Nästa steg tyckte bm att sprutor var.

Finns det någon som har erfarenhet av dom? Blev ni gravida ? biverkningar?
    gjorde det ont ? berätta ALLT!

Fick ni dessa även när ni var överviktiga ?eller har dom någon gräns ?

• Svar på tråden När inte pergotime hjälper.. någon med erfarenhet av spruta?
  • äralltupptaget

nop .. tyvärr.. så nästa steg blir sprutor..

Käkade 4 ggr pergotime och bm tyckte att det räckte att ta dessa gånger då inte kroppen verkar gå igång på dom...

• Steffi

Jag fick inte äl av pergotime och fick ta Gonal F sprutor. Funkade bra. Och gjorde inte spec ont att ta. Var lite pilligt i början innan man var van. Äl fick jag och blev gravid på andra försöket. Inget att oroa sig för i mitt fall och säkert inte i ditt heller. Lycka tilloch fråga gärna om du vill veta mer.

• äralltupptaget

Hur ofta tog du sprutorna ? 1 om dagen , visst tar man dom i magen - som en insulinspruta ? Hur länge tog det från första dagen med sprutan och tills du blev gravid ? Var du tvungen att gå på kontroller när du tog dom ?

• Steffi

Jag tog sprutorna i sju-femton dagar och jag tog de på fm men det tror jag inte spelar ngn roll. Gick på vulkontroller under tiden lite olika hur många det blev. Fyra fem besök per cykel kanske. Sen fick jag en äl spruta och fick en cykel på ca 28-30 dagar. Andra cykeln blev jag gravid. Ja just det, tog sprutorna i magen

• Steffi

Jag fick ta sprutornaen gång om dagen från ca cykeldag 5 och ett antal dagar framåt beroende på hur äggblåsorna växte. Sen när de var tillräckligt stora fick jag en äl spruta och sen bara vänta vänta vänta..

• tjocksockan

Hej! Jag har ingen erfarenhet av sprutor men för mig krävdes trippelkur pergo för att få äl. Men det kansk du redan fått?

Svar på tråden När inte pergotime hjälper.. någon med erfarenhet av spruta?