• Anonym (bring it)

Förskolepersonal! Vilka är de jobbigaste föräldrarna, berätta era erfarenheter!

som rubriken, inget som kan peka ut en särskild person, skrivet i humorsyfte. Vad tycker ni är jobbigast med föräldrarna, vilka situa tioner. roligt o lite elakt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-31 10:27
    De som jobbar på vår avdelning är vi helt nöjda med, kanonjobb, har inte gått där länge alls.
    Om jag har något att påpeka, försöker jag iaf att säga det på ett bra sätt och inte med sura miner.

Jag vill veta hur barnets dag har varit vid hämtningen, maten och vilar, för att jag bryr mig.
    Sen tackar vi för dagen.
    Tycker förskolan är jättebra, vi får in rutiner, gemenskap vid måltider mm.
    Hoppa inte på förskolelärarna. Önskar att man satsar på de som man tar in och ger dem en utbildning.

• Svar på tråden Förskolepersonal! Vilka är de jobbigaste föräldrarna, berätta era erfarenheter!
  • studentbruttan29

Såna som vill bestämma vad deras barn ska göra på förskolan och gärna hur det ska gå till.
    (t.ex. rita en teckning till farmor, gärna efter lunchvilan så barnet är piggt och kan rita lite extra fint, gärna ha glitterlim också gillar ju farmor kaniner så det kan jag se till att lilla Maja ritar till farmor. Sedan att barnet inte vill är en annan sak. Eller sådana som vill ha barnet ska ha vissa kläder vissa stunder, ha en "fult-röja" under lunchen så inte den fina bli förstörd. Om barnet varit ledsen så är det absolut personalen som inte ägnat varje sekund med barnet, det finns INGEN annan anledning alls.

Suck 

• Anonym (...)

- föräldrar som kräver att deras barn ska få göra ALLT som alla andra barn gör fastän barnet i fråga bara är på förskolan på halvtid..
    - föräldrar som gör berg utav småsten
    - föräldrar som inte anser att deras barn inte behöver ha med egna extrakläder
    - föräldrar som sätter på barnen finkläder och blir sura om barnet smutsat ner sig
    - föräldrar som ALLTID hämtar senare än utsatt tid, oftast vid stängning
    - föräldrar som kräver sommar-omsorg och sedan uteblir så man sitter som ensam pedagog en hel sommar...

listan kan göras lång
    Som tur var kan listan på bra föräldrar göras längre!!  

• Anonym (bring it)

perfekt, rolig läsning. Kanske vi ska tillåta andra föräkdrar att uttala sig om andra irriterande föäldrar?

• Mimmi85

Föräldrar som blir sura när kläder/leksaker försvinner. Har sagt åt dem flera gånger att inte låta barnen ta med sig leksaker hemmifrån. Ändå får vi skulden när de flrsvinner. Kläderna kommer ju iftast fram tillslut. Har bara hamnat på fel hylla.

• Mimmi85

Jo å dom som säger: mitt barn för inte leka med tex Kalle....

• Lufsan

Föräldrar som inte märker kläderna trots att man sagt till upprepade gånger och sen blir sura för att något fattas. 

Annars tycker jag inte att något stör mig direkt. Men har märkt att det finns en tendens hos mina äldre kollegor att "tro sig veta" hur man ska vara med barn. Och då blir de såklart irriterade för jämnan för att föräldrarna inte gör som de tycker är rätt. Tråkigt eftersom att det bara skapar ett negativt arbetsklimat och inte gör någon nytta alls. 

En dag i sänder.
  • viseversa
    Mimmi85 skrev 2012-08-30 20:34:06 följande:
    Föräldrar som blir sura när kläder/leksaker försvinner. Har sagt åt dem flera gånger att inte låta barnen ta med sig leksaker hemmifrån. Ändå får vi skulden när de flrsvinner. Kläderna kommer ju iftast fram tillslut. Har bara hamnat på fel hylla.
    Beror ju på VAD det är för kläder. Klart jag ska kunna lämna mitt barns jacka på förskolan utan att den försvinner. Jag menar kläder måste ju ungarna ha. JA alla mina barns kläder är märkta. Dock är det ett väldigt svinn på både strumpor och tunna vantar men det är inget jag bryr mig om=)

Vad gäller leksaker så har jag själv sagt till barnen att saker dom tar med KAN försvinna. Skulle dom ändå ta med sig något och det skulle gå sönder eller komma bort så skulle jag nog bara rycka på axlarna och säga.. "ja det var ju det jag sa. Sånt kan hända" 
  • kajzawargh

Föräldrar som utgår från att alla barn passar in i en mall och allt avvikande beteende ska stötas och blötas i dödagar.

Föräldrar som inte märker kläder och blir griniga när sakerna försvinner.

Föräldrar som tänjer på förskolans regler för att just deras barn har så särskilda behov.

Föräldrar som bestämmer att en annan person än just de själva och glömmer informera personalen om den detaljen. Stressande att försöka jaga rätt på föräldrarna för att få det bekräftat när man har andra barn att se efter.

Osv osv....alla är vi mänskliga och misstag händer men att systematiskt upprätthålla ett nonchalant beteende är inte ok! 

• kajzawargh
    Föräldrar som bestämmer att en annan person än just de själva *ska hämta barnet
Svar på tråden Förskolepersonal! Vilka är de jobbigaste föräldrarna, berätta era erfarenheter!