• argydja

Emmaljunga Nitro vc Ozone

Är det någon som har erfarenhet av Emmaljungas Nitro och Ozone?

Jag tycker att Nitron har så mycket tyg i suffletten att den blir ful, och har även förstått att varukorgen undertill är relativt svårtillgänglig. Till Nitros fördel har jag förstått att den stora suffletten är bra då den går att fälla långt ner samt att den går att fälla helt plant i liggläge.

Tycker att Ozonen är mycket snyggare (mer modern än Nitron), men är osäker på Ozonens skålformade ergonomiska sittdel, är rädd att barnet skulle vilja sova på sidan alternativt på magen vilket den inte kan göra i Ozonen..

Ååhh.... SÅÅÅÅÅ svårt att välja! 

• Svar på tråden Emmaljunga Nitro vc Ozone
  • Justi

jag hade en ozone rätt länge, de va en av mina ca 20 barnvagnar och jag va jätte nöjd med den, enda nackdelen med alla emmaljunga är att tygerna andas dåligt, min son blev jätte svettig i nacken om ja inte hade en sittdyna i, jag tycker avsolut du bör ta en ozone om något :)

• argydja

Åh, tack för ditt svar :)
    Hur länge fick ditt barn plats i vagenen? Har fått för mig att den är lite trängre än Nitron.

• Justi

jah tror han va runt 10 mån när jag bytte över till en bugaboo cam. men de fanns fortfarande plats att växa i :)

• argydja

Okej. Tror du att han hade kunnat sitta i den till han var ca 3 år, det är ju det Emmaljunga marknadsför den till.

Svar på tråden Emmaljunga Nitro vc Ozone