• bellas

Om någon säger "Hälsa hem" hälsar ni hem då ifrån denna personen?

Eller ignorerar ni det helt? Kom o tänka på det idag att jag gör nästan aldrig det... Himla dålig på det Obestämd
    Säger man det bara för att va artig? Rösta gärna på vilket påstående, hur ni gör

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om någon säger "Hälsa hem" hälsar ni hem då ifrån denna personen?
  • Soltussen

Om jag kommer ihåg så gör jag det. Blir nog 50/50... Men jag tycker inte det är så noga om man inte ska framföra ngt speciellt.

• tahira

Ja.

Oftast blir det så att vi sitter vid middagsbordet, t.ex. och jag säger "och så träffade jag Elin idag, hon hälsade till alla" eller något liknande

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Loriyana

Ja jag försöker verkligen, men ibland glömmer jag bort.

• bellas
    Loriyana skrev 2012-08-30 21:55:55 följande:
    Ja jag försöker verkligen, men ibland glömmer jag bort.
    Jag glömmer oxå för det mesta Hi hi...
  • Apopan

Det beror helt på vem som säger det. Oftast är det ju mer av en artighetsfras som en kan slänga sig med, eller iaf tänker jag så då personer som inte ens träffat eller känner de som skall hälsas till hälsar... Ja det var kanske lite cyniskt. Men sådan är jag :P

• ljuvliga

Svarade ibland men oftast är det ja beroende på vem det är.

Har en kompis hon hälsar hela tiden, flera gånger i veckan. Både när jag pratar med henne och i sms. Då orkar man inte hålla på o hälsa hela tiden. O jag vet inte om hon menar det eller om det är något hon skriver för att vara artig. Hon kan ibland hälsa från mig till nån av hennes vänner (som jag inte känner!) bara för att vara "artig". Men där har jag sagt ifrån att det är inte ok.

Men är det nån som jag inte pratar så ofta med så brukar jag alltid (när jag kommer ihåg) att hälsa.

• tjej87

Jag hälsar för det mesta, så ofta jag kommer ihåg det :) oftast blir det mellan sambon och mina föräldrar eller syskon...

• Kaf Ha Ya Ain Sad

Ja det gör jag men när min mamma säger i telefonen "pussa barnen från mig" så glömmer jag alltid att göra det. Jag pussar dom ändå så mycket så en del pussar får räknas vara från mormor.

• råttfångaren

Ja, om jag kommer ihåg det.

• råttfångaren

Fast om jag har pratat med någon släkting som tycker att jag ska hälsa till min sambo som de inte har träffat så struntar jag i det.

Svar på tråden Om någon säger "Hälsa hem" hälsar ni hem då ifrån denna personen?