Familjerätten
Ligger i vårdnadstvist.
Familjerätten säger de ska kolla upp med socialen inför rättegången.
Vad kollar de där? Hur långt tillbaka går de?
Ligger i vårdnadstvist.
Familjerätten säger de ska kolla upp med socialen inför rättegången.
Vad kollar de där? Hur långt tillbaka går de?
nej nej inget har vi gjort varken jag eller fd mannen men de sa att de alltid tar ut ett utdrag från socialen och polisens belastningsregister så därför undrade jag....mina frågorstår kvar
Ok, men då bör ju allt gå fort om det inte finns något aktuellt på soc och troligtvis inget hos polisen heller. Men även jag undrar varför dom ska ta in sån information, har fr fått i uppdrag av rätten att göra en vårdnads/boendeutredning? Annars förstår jag inte alls.
Dom tar ut all historik. Tex om någon av er tidigare haft ekonomiskt bistånd, förkommit i andra vårdnads utredningar etc etc
Ehhh.... Varför är du orolig kanske är frågan från mig...?
Har du något i historiken?
Har inget av det, vad menar du med i praktiken? går de treår tillbaka men kan ändå se annat som se de tar upp?
men hur länge sparas historiken?
När de begär ett utdrag, tas det med saker som hänt för 10 tal år sedan? Syns de t i historiken
Har absolut inga stora saker alls men vet inte hur de kan svänga till vissa saker.
Hur menar du med att de sållas
Så då innebär de att allt sparas-även om det ligger 10-15 år tillbaka- för att sedan-vid behov- tas upp igen och dåanvänder de sig av det som anses viktigt för just ändamålet som i nuläget är aktuellt? Har jag förstått dig rätt då?