• Maddissen

Hur länge jobbar ni?

Jag har bestämt mig för att gå hem den 9/11 (ca 4 v. innan bf). Min chef/kollegor/vänner däremot tycker att jag ska gå hem innan och har väldigt starka åsikter om detta.

Jag jobbar nattskift inom LSS och arbetar 7 nätter på tre veckor vilket innebär väldigt mycket fritid.
    Vi har inga tunga lyft och mitt största arbete på natten är pappersarbete samt lite städ och tvätt.

Nu till frågan, Hur mycket ska jag låta min chef/kollegor/vänner påverka mig?

• Svar på tråden Hur länge jobbar ni?
  • L i n n

Du ska inte låta dem påverka dig alls.
    Gör som du känner!

Jag planerade att gå hemma tre veckor innan BF (har ett stillasittande kontorsarbete).
    Gjorde min sista dag på en måndag - födde på tisdagen dagen efter, tre veckor för tidigt :)
    Haha.

• Maddissen
    L i n n skrev 2012-08-31 11:34:20 följande:
    Du ska inte låta dem påverka dig alls.
    Gör som du känner!

Jag planerade att gå hemma tre veckor innan BF (har ett stillasittande kontorsarbete).
    Gjorde min sista dag på en måndag - födde på tisdagen dagen efter, tre veckor för tidigt :)
    Haha.
    Nä jag borde väl inte göra det men det är svårt när så många uttrycker så mycket negativ energi...
    =(
  • Kärlek84

Gör precis som du känner själv såklart! Det är ju du som ska orka och känner du att du gör det och vill det så jobba på!

• MaryCaroline

Det är ju ditt eget val, det kan ju ingen annan bestämma åt dig. Så länge du själv känner att du orkar och klarar av att utföra ditt arbete är det inget fel med att fortsätta jobba :) Själv arbetar jag på café och har BF 1/10, jag arbetar min sista dag 14/9... ca 2 veckor innan BF...

• Maddissen

Vad skönt att höra att fler än jag jobbar "in i det sista"....

Folk har så mycket fördomar i min närvaro tydligen.... =(

• Placebo

Jobba så länge som du känner att du orkar. Du har all rätt att göra det. Jag jobbar fortfarande, jobbar som servitris och schema &personalansvarig och kör långa pass. Jag orkar inte riktigt lika mycket men jag vill inte gå hem redan. Har BF om 25 dagar ungefär och jobbar nog nån vecka till.
    Tycker att dina arbetskamrater borde vara glada att du fortfarande vill jobba. 

• massatrassel

Förra barnet gick jag hem en månad innan, det kändes som väldigt lång tid innan, den här gången tänkte jag bara gå hem två veckor innan- chefen har inte sagt nåt, tror han är tacksam att jag stannar över bokslut.

Allt hänger ju på hur man mår :) 

Svar på tråden Hur länge jobbar ni?