• älsklingsdockan

Någon som varit på Pegasos World i Turkiet?

Vi har funderingar på att åka dit i slutet av maj. Det är med Nazar som man åker.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-20 15:42:53:
    Nu är det bokat och klart att vi åker den 5 september. 2 veckor i familjesvit. Ska bli såååå skönt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-20 15:43:00:
    Nu är det bokat och klart att vi åker den 5 september. 2 veckor i familjesvit. Ska bli såååå skönt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-20 15:43:36:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-20 15:45:05:
    Oj då! Vad hände nu? Menade bara att det skulle stå en gång. Men något blev väl fel...

• Svar på tråden Någon som varit på Pegasos World i Turkiet?
  • Lady Bling

Ja, vi var där i somras en vecka med vår dotter som då var ca 6 månader. Finns bilder i bildgalleriet. Vad vill du veta?

• älsklingsdockan

Hur är det där? Är det som i katalogen? barnvänligt? Vår dotter kommer att vara drygt 1½ år när vi åker i så fall. Vad ska man tänka på?

• Lady Bling

Det är jättebra där Det var fina rum, bra service, mycket aktiviteter för barn. Vi tittade inte så mycket på barnaktiviteter då eftersom vår dotter varså liten, men vad jag förstod fanns det en hel del. Din dotter är nog också lite för liten för deras barnklubbar som anordnade aktiviteter för dom lite större barnen. Det var absolut barnvänligt. Det fanns hissar och när vi kom dit bad vi om att få en babysäng, vilket dom kom med direkt till rummet. Den hade dock inte så höga kanter som en vanlig spjälsäng men vi virade en filt runt kanterna så det inte fanns någon risk att hon ramlade ut. Om man beställer all inclusive har dom en stor buffe och på kvällen grillar dom ofta ute eller lagar maten så man ser på massa olika stånd. En sak vi tyckte var lite konstig var att maten inte var så kryddad. Efter två dagar såg vi att det fanns en speciell bricka i matsalen/restaurangen med massa kryddor och såser. Man fick liksom krydda efter eget tycke och smak. På det sättet var det ju jättebra för vår dotter till exempel när det inte var stark mat. Dom har en hel brödbuffe med massa nybakat bröd också. Det är även öppen bar fram till en viss tid på kvällen. Dom har också olika aktiviteter som biljard, utegympa, spa, en stor pool inne, tennis, bowlinghall och vattensporter och massa annat. Det finns också en stor amfiteater där dom har shower varje kväll. Det var också beachpartyn där dom grillade och disco och fina barer där man satt vid vattnet vid poolområdet eller stranden. Poolområdet är helt underbart och jättestort. Den går liksom i en ring, antar att du sett det i katalogen. Det finns barnpool som är grund på stora poolområdet. Havet är precis brevid och där finns solskydd och solstolar. Man har ett papper där dom skriver upp handdukar och annat som man lånar vid poolen eller stranden som man betalar man innan man åker hem. Där finns en liten galleria med butiker i själva hotellkomplexet och ett litet snabbköp där man kan köpa blöjor, godis, solkräm, böcker och allt möjligt annat. Det finns inte så mycket annat i närheten av hotellområdet. Man kan åka taxi eller buss in till Side, men när vi var där var det så fruktansvärt varmt så vi åkte tillbaka rätt fort. Side är rätt så litet, där finns en stor amfiteater som dom spelade in filmen gladiator på och lite ruiner. Små souvernirbutiker och restauranger finns där också. Jag tyckte inte att det var så särskilt kul i Side, tyckte att det var mycket bättre på hotellområdet. Oj, vad långt det blev, du får skriva fler frågor om vad du undrar om

• Lady Bling

Jo, dom har vattenautomater på varje plan i hotellet där hotellrummen är så man kan ta vatten där hur mycket man vill efetrsom man inte får dricka vattnet i kranarna. Ett tips är att alltså köpa en stor flaska vatten i snabbköpet och sen fylla den tomma flaskan i vattenautomaterna istället för att köpa nytt hela tiden. Vi borstade inte heller tänderna i kranvattnet. Det var föresten så varmt så vi värmde aldrig ersättningen eller vällingen, vi blandade bara pulvret med flaskvattnet och det gick utmärkt. Det finns såna där bra små uppblåsbara gummibåtar som man kan köpa där med hål för benen (finns bild i mitt bidgalleri) så att barnet kan sitta i den när man är i poolen så att man inte behöver bära barnet hela tiden, man håller bara i båten när man simmar på djupare vatten. Mycket smidigt tyckte vi. Vår dotter somnade till och med i båten så det måste ha varit skönt... En annan jättebra grej är att vattnet i poolen inte är klorerat, vilket innebär att det inte svider i ögonen på varken barn eller vuxna och om barnet har lite känslig hud så blir den inte irriterad. Det tyckte vi var toppen!

• ama99

Hej!

Jag har inte varit där men ska dit med mina döttrar i juni. Jag är också nyfiken på hur det är där...

• älsklingsdockan

Har nu bokat 2veckor till Pegasos World i början av september. Vi tänkte först att vi skulle åka 28 maj när vi har 1årig bröllopsdag, eftersom vi inte kom iväg på bröllopsresa när vi gifte oss. Men så fick mina bröder se hotellet och ville genast följa med. Och då passade det bättre med september. Vi slipper då att åka själva och får lite hjälp med den lilla. Är inte heller lika varmt då som mitt i sommaren. Men 31* räcker för oss. Ser verkligen fram emot att åka.
    ama99 berätta gärna hur det var där när ni kommer tillbaka.

• maras

Hej!

Jag har varit där o vi ska åka dit i år igen! Så himla barnvänligt o bra där!

Svar på tråden Någon som varit på Pegasos World i Turkiet?