Uppehållstillstånd kortet
Hur lång tid väntar man på uppehållstillstånd kortet efter att ha fått beslut? Vet att det står på MIG sidan ca 4 veckor men undrar om det kan vara kortare....
Hur lång tid väntar man på uppehållstillstånd kortet efter att ha fått beslut? Vet att det står på MIG sidan ca 4 veckor men undrar om det kan vara kortare....
De e helt olika från vilket land du kommer, efter att min man fick ett godkännande beslut tog det en vecka och fyra dagar innan han fick sitt.
Blev förvånad och frågade MIG hur de kunde gått så fort och då svarade dom att eftersom han räknades som "statslöd" (han är från Palestina) så går det snabbare.
Såg ditt meddelande nu, jo dom ringde upp oss och vi åkte dit och hämtade de.
Om jag får fråga så indrar jag från vilket land den sökande kommer ifrån:)
Kroatien:)
vi fick vänta ca 3 veckor innan kortet kom, men då skulle det skickas från sverige, till en ambassad och vidare till ett konsulat, sedan ringde de och det kunde hämtas.
Nej det är klart vi inte ska skaffa barn i denna situation :)
Men jag blir bara så rådlös över den här situationen, polisen ringde igen och det visar sig att de inte kan få in honom i palestina utan det blir förmodligen jordanien, det kommer bli riktigt tufft att vara ifrån varandra men möjlighet finns ju att åka ner till honom ibland.
Men ekonomiskt vet jag inte hur vi ska klara det, han har ju jobbat här hela tiden (inte så att han kan stanna på arbetsvisum) så jag kommer inte att klara att försörja honom där och mig och mina två barn här hemma, vi har det nu så vi prisic klarar oss :/ en svår ekvation..
Men men inget som kan lösas här :) men man behöver ibland att prata av sig :)