• bodilb

PH-kalk från PH-balans, magkatarr och dödsångest

Någon som ätit Ph-kalk från ph balans och kan berätta om era effekter av det?  Tänkte börja nu efter att under lång tid känt mig helt slut till och från. 
    Har även köpt blåbärspulver, nyponpulver och nässelpulver.

Borde ju vara nyttigare att inta naturliga ämnen än tabletter kan man tycka.

Jag har under den senaste tiden varit extremt trött, matt och dragits med mitt helvete till mage..... Magkatarren som kommer och går. Får i bland attacker av vad som känns som att jag ska svimma fast det känns från magen och så känner man sig lätt kräksjuk, blodet rusar och det känns upp i strupen. Kan pågå i en kvart eller halvtimme väldigt intensivt. Jag tror att jag ska dö när detta kommer och får värsta dödsångesten. Någon mera som lider av detta och kan förklara för mig vad det är? Har varit till dokorn och dom har tagit miljoners prover men hittar inga fel.  Har lite lågt blodtryck bara, men det har jag alltid haft.

Är detta magkatarr eller panikångest?   Det kommer helt plötsligt utan synbar anledning......

Snälla, någon som kan dela med sig av sina erfarenheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-31 17:59
    ingen???

• Svar på tråden PH-kalk från PH-balans, magkatarr och dödsångest
  • Loreena

Det låter som gallstensanfall. Har läkarna kollat det?
    Om du har ångest så röstar jag för D-vitamin. Jag brukar äta 4000 IE/dag under vinterhalvåret, det hjälper mot min vinterdepp.

• bodilb

Men jag har inte ont och det brukar man väl ha vid gallstensanfall?

• skrotnisse

Det låter som ångest. För att lugna din kropp kan magnesium fungera. Jag tror på att magnesium i flytande form precis som du säger att pulver fungerar bättre än tabletter. Kolla upp livsmedel som innehåller magnesium. Pinjenötter är ett exempel. Sedan bör du nog arbeta med själva ångesten. En bra bok är Lucinda Bassett "fri från ångest". D-vitamin är nog troligen bra för att lugna din oro också. Yoga, avslappning och meditation är bra för att lugna kroppen och knoppen.

Om du har stressat en del kan blutsaft hjälpa. Jag blir definitivt pigg av det. Gojibär är också dundermedicin mot trötthet.

För att lugna magen är psylliumfrön bra. Det ger ett skyddande slem i magen. Det tillsammans med krossade linfrön är bra för magen. Dricker du mycket kaffe kan du behöva dra ner på det om du vill ha en lugnare mage.

Sedan kan du behöva se över alla delar i ditt liv. Vad försöker ångesten säga dig, om det nu är ångest/stress? Får du tillräckligt med sömn, har du sunda relationer, unnar du dig ett fritidsintresse, tränar du ordentligt, äter du bra, har du ett meningsfullt arbete???? Sedan är ett hett tips att notera ALLT som du gör för att må bra. Saker du äter, tankar du tänker, aktiviteter bör du notera och registrera för att få en positiv spiral. Ett hett tips är att skriva upp allt i en må-bra-bok. Fyll den med positiva tankar, hälsotips och tänkvärda citat.

Lycka till!!!!!

Svar på tråden PH-kalk från PH-balans, magkatarr och dödsångest