• Anonym

Jobba hemifrån med fast lön och något givande som att hjälpa människor?

Jag vantrivs med mitt arbete jag har nu pga. omstruktureringar och negativ personal och vill söka mig vidare. Jag brinner för att hjälpa andra människor. Problemet är dock att jag har ett funktionshindrat barn som tar en del tid och jag kan därför inte jobba vilka arbetstider som helst. Skulle gärna vilja ha ett jobb på 50%-75% som är hemifrån mestadels men inte ett säljarjobb utan något givande gärna där man hjäper andra människor. Vill också ha fast lön och inte provision. Finns det sådana jobb?              

• Svar på tråden Jobba hemifrån med fast lön och något givande som att hjälpa människor?
  • Anonym (Samma)

Det är jag med nyfiken på är i exakt samma sitts som TS Cool

• Anonym
    Anonym (Samma) skrev 2012-08-31 18:43:13 följande:
    Det är jag med nyfiken på är i exakt samma sitts som TS Cool
    Oj där ser man. Glad
  • Anonym (Irja)

Känns som att den här frågan återkommer med jämna mellanrum här på FL. Jag får nästan känslan av att folk vill få betalt för att gå hemma

TS, vad har du för utbildning? Många jobb kan ju utföras hemifrån, iaf på deltid - givet att man har rätt kompetens.

• Anna Paulita

Samtalsterapeut med mottagning i hemmet.

• Anonym
    Anonym (Irja) skrev 2012-08-31 19:05:14 följande:
    Känns som att den här frågan återkommer med jämna mellanrum här på FL. Jag får nästan känslan av att folk vill få betalt för att gå hemma

TS, vad har du för utbildning? Många jobb kan ju utföras hemifrån, iaf på deltid - givet att man har rätt kompetens.
    Nej jag vill jobba men med något som skötas mest via dator och telefon då det skulle underlätta min vardag. Mitt nuvarande jobb går inte att sköta på distans då jag jobbar med människor.
  • Anonym

Dock vill jag jobba med något som känns meningsfullt där man kan hjälpa andra människor på ett eller annat sätt och inget säljarjobb eller liknande.

• Anonym
    Anna Paulita skrev 2012-08-31 19:10:21 följande:
    Samtalsterapeut med mottagning i hemmet.
    Hade varit ett mycket givande jobb men lång utbildning för att bli det tyvärr.
  • Anna Paulita

Det är ju oftast så att jobb med mycket frihet, dvs jobba hemma, kräver en hel del utbildning.

Svar på tråden Jobba hemifrån med fast lön och något givande som att hjälpa människor?