• guinevere

Hur långt tid att vänja vid hundgård?

Hur lång tid tar det för en hund att vänja sig att vara ensam i en hundgård? Vår grannes hund har ylat sedan i början av maj och jag börjar längta efter tystnad. Den är ute 2-3 gånger per vecka, kväller och helger. Var ute mer i somras och då lekte de med den emellanåt.

Är det normalt att det tar så här lång tid? Ikväll hörs den extra bra och det verkar störa dottern som inte vill somna.

• Svar på tråden Hur långt tid att vänja vid hundgård?
  • dezibel

Man tränar en hund i att vara ensam i hundgården och har dom inte ensamhetstränat hunden kommer den aldrig vänja sig utan bara öka på sin seperationsångest och skälla/yla värre och värre
    Har du pratat med grannarna om att hunden stör och förmodligen mår dåligt? 

• Tant Herta

Man har inte rätt att störa grannarna så jag tycker du ska prata med grannen, hjälper inte det så anmäl! Hunden 'är ett flockdjur och denna hund mår bevisligen inte bra av att sitta i hundgård!

Alla hundar är unika och tar olika lång tid på sig att vänja sig, men vissa vänjer sig aldrig å då ska de heller inte behöva sitta ensamma utan sina flockmedlemmar! 

• guinevere

Okej, då ska jag prata med grannen. Jag kan inte så mycket om hundar själv utan har, tyvärr, förutsatt att grannen vet vad han pysslar med eftersom detta inte är hans första hund.

Svar på tråden Hur långt tid att vänja vid hundgård?