treaönskas skrev 2012-09-04 08:34:10 följande:
Hej och grattis till liten i magen

Jag är ganska kort men har mina två tidigare grav fått bebisnage först efter vecka 25, jag har nog någon tidigare grav mage bild i mitt galleri. Men det jag tänker på är att du ser både smal och framförallt lång ut på bilden, och är du lång har kroppen mer plats till allt annat i magen som bidrar till att putta ut bebisen. Du ser ut som min syster i den veckan och hon är 178 cm lång och smal sedan innan.
Angående förlossningar så är jag också en omfördelas som ser fram emot ännu en
Och jag tycket så här:
Värkar, är som kraftig mens smärta i början och ökar allt eftersom och ditt fokus lika så... Tar detta lång tid finns det fina medel att få mot smärtan. Jag hade lustgas första förlossningen för det bedövade min rädsla som förstföderska med andra körde jag utan, för då viste jag vad som skulle hända.
Krystvärkarna: gör inte ont alls, man vill bara trycka på

med min första så sved det då eftersom jag sprack i födelsekanalen och lite kring blygdläpparna. Med andra fick jag någon liten skråma, men inget som behövdes sys. Så fort bebis är ute glömmer man allt
Efter förlossningen kommer oftast livmodern av sig själv, om inte trycker barnmorskorna på magen tills den kommer. Det är inte så skönt, men mest är det irriterande eftersom man då bara vill vara i fred med bebis

i bland kan man få efterverkar några timmar efter förlossningen men då funkar det med Alvedon. Sedan trycker barnmorskorna dig regelbundet på magen för att känna att livmodern drar i hop sig som den ska och det är inte det mysigaste man är ju lite öm i magen, fast det är bara ett litet iterations moment
Detta blev långt! Hoppas du får en bra förlossning

Hej, tack så mycket! :) Ja, jag antar att jag inte är så himla annorlunda trots allt :P Det verkar vara ganska vanligt att man inte får så stor mage förrän efter vecka 25, speciellt om man inte är stor sedan innan. Jag är faktiskt inte så jättelång, 1.67 :) Men det beror ju på vem man jämför med såklart ;)
Vad roligt att höra att du har så positiva upplevelser från förlossningarna, hoppas verkligen att det blir samma för mig! Jag hoppas verkligen att inte livmodern kommer ut, gissar att du menar moderkakan? :) Eller tänkte du på att livmodern drar ihop sig osv...?
Jag gissar att man, precis som du säger, glömmer smärtor och allt annat plågsamt när man väl ligger där med sin skatt på bröstet! :)
Tack för dina fina ord :)