• scrapparlotta

Schleich serien till en åtta åring??

Mina töser fyller 6 och 8 år snart och båda önskar sig stallet/bondgården och djur från märket schleich, vet ni vilka jag menar då? Dom är ju ganska dyra, så om dom ska få det så får dom detta ihop. Men jag funderar på om inte min 8 åring snart är för stor att leka med sånt, eller?? Vad tror ni?? 

• Svar på tråden Schleich serien till en åtta åring??
  • Kodia

Djuren är ju väldigt fina, så om hon är djurintresserad kan hon nog hitta andra användningsområden för dem framöver, så att de inte glöms bort i en låda som andra, plastigare, leksaker... De gör sig bra som prydnader på någon hylla, tycker jag! (Så även om de bara leker med dem ett par år till känns det som ett bra köp!)

• Smörblomman78

De är det ändå mig dotter på 8, 5 år leker med här hemma. Hon har även ett antal kompisar som leker med det. Hos oss är det hästarna som gäller...

• AnnelieW

Min dotter är 11 och började samla och leka med dem när hon var 6-7 år och hon köper gärna hästarna än idag, ibland plockar hon fram och ställer upp alla, hon har även klasskompisar som samlar på dem

• Pipsene

Nej, jag tror inte hon är för stor. Jag lekte med Schleich tills jag var 14 :D

Jag har fortfarande kvar alla mina djur och stall och lastbilar och allt vad jag nu har. Man kan göra mycket med dom små djuren.

Kolla tradera annars, där kan man få nästan helt nya schleichgrejer jättebilligt!   

• Liten elak och intelligent

Min nioåring lekte mycket med sådana i åldern 2-6 år cirka. Sedan tröttnade hon. Men nu senaste månaderna har de fått en renässans och det leks åter med dem!

• sunsed1

Min 9 åring har samlat på dessa sen hon var 5 år, har ett helt uppsjö av hästar och även andra djur samt de Schleich från Älvriket. Hon köper inte fler dock, men leker gärna med de hon har. När hon har tid.

• Indianica

Leker hon med dem så leker hon ju med dem. Många leker ju fram till tonåren med denna typ av saker. Jag lekte med smurfar i den åldern iaf Min dotter har samlat på Barbies sedan hon var 2 år, men först nu när hon fyllt 9 leker hon med dem riktigt ofta, just precis när jag tänkt sälja dem för jag trodde inte de nånsin skulle bli lekta med började hon leka med dem

Min dotter har lite sådana figurer, men de är nog mest prydnader och de är ju så fina, så det är ju okej det med

Jag skulle köpa. När/om åttaåringen tröttnar kan ju lillasyster tar över hela rasket

• Stjärnfall76

Det beror på. det går ju aldrig att säga hur länge de leker med något. Men för egen del satsar vi på kvalitet framför kvantitet till leksaker. Vill inte ha 1000000 leksaker, utan hellre färre och finare med bättre kvalitet. Så vvad gäller djur och liknande så har vi bara schleich och barnen tycker mycket om dem, de är ju så fina.

• Nadia03

Hej, min dotter är 6 år och hon samlar både på Breyer och schleich och såklart samlar jag ju med alltså inte leker men jag har vunnit massor av tävlingar sen jag var 15-17 just nu är jag 27 år :)

Svar på tråden Schleich serien till en åtta åring??