• anyXX

Didriksons overall strl 110 el 120?

En till storleksfråga.... Ska köpa overall till min 4,5-åriga dotter. Hon är 102 cm lång nu men jag vill gärna att hon ska kunna ha overallen 2 säsonger :) skulle ni valt strl 110 el 120? Som jag förstår det ska de ha rättat till storlekarna i didriksons förra året el i år? Hon brukar ha 110/116 i vanliga fall och jag hade tänkt en Baffin coverall.

flicka 2008 & pojke 2010
  • Svar på tråden Didriksons overall strl 110 el 120?
  • TvåTrollungar

Stl 110. Är hon bara 102 blir 120 på tok för stort, hon kan ju inte bada i overallen för att hon ska ha den nästa år. Blir den för liten nästa år skulle jag köpa en ny då! Min dotter på 3.5 är 102 och jag ska ha 110 till henne och det är stort.

• anyXX
    TvåTrollungar skrev 2012-09-01 16:18:01 följande:
    Stl 110. Är hon bara 102 blir 120 på tok för stort, hon kan ju inte bada i overallen för att hon ska ha den nästa år. Blir den för liten nästa år skulle jag köpa en ny då! Min dotter på 3.5 är 102 och jag ska ha 110 till henne och det är stort.

Vad bra med någon som har ett lika långt barn! Har du provat den på henne så den är rymlig men inte fööööör rymlig? Tror du kan ha rätt, min dotter är rätt spinkig också.
    flicka 2008 & pojke 2010
  • TvåTrollungar

Har du inte möjlighet att prova på affären hur Stort det blir? Man kan ju dra in den i midjan men tror de bör väääldigt stort. Har inte provat 120 dock! När dottern var 92 lång köpte vi en i 100 som var jätte stor men som vi tänkte ha året efter och då var hon ca 98 lång och den satt då bra.

• TvåTrollungar

Nu har ju dessutom didrikson börjat med nå sömmar man kan sprätta upp för att förlänga ärmar och ben

• linolin

110 dom är stora i storleken

• Brunflotjejen

Min 3,5 åring är 105 cm lång och vi köpte precis en sån Didriksson idag storlek 110, den är REJÄLT stor.... 100 var bra och lagom rymlig nu.

• anyXX

Ok tack för svar! En fråga till, funderar på att köpa en likadan till min son som är 92 cm lång. Han är inte så smal som dottern utan mer bastant. Funkar didriksons ändå? Tänker strl 100 till honom då? Jo nog kan man åka någonstans och prova men det är så långt och besvärligt... Beställer hellre hem och byter om d inte passar!

flicka 2008 & pojke 2010
  • Topcom

Skulle nog säga 110. Blir inte roligt för henne med en för stor overall om hon ska kunna springa och leka obehindrat.. 

• Minza83

vår son är lika lång som din dotter ts, och 110 är asstor på honom!!
    tror stl 100 blir bättre till din dotter ts......

om du inte vill att hon ska simma runt i overallen.. ;)
    åk och prova de är väldigt stora i storlekarna... ;) 

• anyXX

Lite återkoppling: jag beställde en i 110 och jag tror den blir perfekt i vinter. Den är rätt stor nu, så 120 hade inte funkat. Blev supernöjd med den än så länge, så fin o bra den ser ut! Hittade de på rea för 600 ost för 1000 också på www.lannasport.se :)

flicka 2008 & pojke 2010
Svar på tråden Didriksons overall strl 110 el 120?