• JosieP

Någon som blivit gravid direkt efter missfall?

Fick missfall för några veckor sen så jag har inte kolla på när jag har äl,
    Har hört att ett missfall är som en mens så ägglossning ska komma 14 dagar efter första dagen,
    Hur var det för er och hur gick det ?

• Svar på tråden Någon som blivit gravid direkt efter missfall?
  • solskina

japp.
    tidigt missfall, v8 blev gravid nästa ägglossning. Missfall igen.

Dom ville att jag skulle ha en menscykel först innan jag satsade igen och då lyckades det.

Jag blir gravid mycket lätt :) 

• JosieP

Okej för jag fick missfall den 15 aug och blödde i 14 dagar så om man räknar så så skulle jag haft ägglossning i onsdags.. Går och funderar och hoppas, Hade verkligen ställt in mig på att få en aprilbebis men sen gick det åt  skogen:/

• 2pågar

Mf i början på sept 2010 - gravid igen i början på okt 2010 :)

• Kråkakråka

När jag fick missfall var det någon som lade fram hobbyteorin att "kroppen gör så ibland för att träna på att vara gravid. Nästa gång går det". Jag var intellektuellt helt att detta inte var vetenskapligt belagt men aktade mig noga för att kolla upp det - ville så gärna att det skulle vara sant. Fyra månader senare var jag gravid igen. De gången slutade graviditeten med en fantastisk liten pojke.

• marla333

jag fick ma i vecka 11. prick 5 veckor efter var jag gravid igen, utan mens emellan. nu sitter jag här och har bf imorron =)

nackdelen är väl att det är svårt att beräkna, man går ju efter den senaste mensen, men om det inte finns nån är det lite svårt.

så visst kan man bli gravid fort! jag har hört att efter ett ma så har kroppen kvar massa hormoner och grejer i, vilket  kan göra det lättare att bli gravid.

• JosieP

Tack för alla svar, hjälper mkt !
    Mitt mf började den 15 aug, och höll på i ca 14 dagar, och vissa säger ju att missfallet räkas som en mens och då skulle jag haft äl i onsdags.. vet inte om det stämmer men haft lite molvärk och flytningar så hoppas att det stämmer för vi mös till det några ggr :)
    Hoppas det fäster isf :D

• Malla86
    JosieP skrev 2012-09-01 19:05:39 följande:
    Fick missfall för några veckor sen så jag har inte kolla på när jag har äl,
    Har hört att ett missfall är som en mens så ägglossning ska komma 14 dagar efter första dagen,
    Hur var det för er och hur gick det ?
    fick missfall juni och hade en vanlig mens i juli och sen vart ja gravid igen... Håller tummarna att de funkar nu... Hoppas de går bra för dig med.
  • Kasperina

Det finns tyvärr inga "ska" eller "måste" i det här fallet. Efter mitt första mf tog det flera månader innan cykeln blev normal igen, efter andra kom äl två veckor efter skrapning, efter tredje kom äl ca fyra veckor efter skrapning

Svar på tråden Någon som blivit gravid direkt efter missfall?