Vinterskor/stövlar till 10-åring?
Vad har era barn i den åldern på fötterna när det blir lite kallare?
Vad har era barn i den åldern på fötterna när det blir lite kallare?
Mina har bara gympadojor, vägrar allt annat. Lite tjockare, ibland fodrade...
Ok, men om det är snöslask eller de åker pulka i snö då? Blir de inte blöta och kalla?
Min son vägrar också ha något annat än gympaskor, därför jag frågar!
Har köpt riktigt bra fodrade regnstövlar och varma vinterkängor till lillebror, men den äldsta vägrar... Gummistövlar använder han bara om han måste, annars är det gympaskor. Sambon tycker inte det är något konstigt, han går själv i gympaskor året runt nästan.
Är det en tjej så är ju "Hunter" stövlar inte helt fel med en ullsula i. Vi klickade nyligen hem ett par till största tjejen. Vi beställde även fodrade puma gympadojor + ett par skitsnygga vita vinterskor med pälskant. Allihopa från Brandos. Redo för kylan!!
Min dotter brukar ha 2 par skor att välja på under vintern. Ett par stövlar och ett par rejäla vinterkängor.
Just nu växer fötterna så det knakar, så det blir inga jättedyra skor iår.
Nuförtiden finns det ju fodrade gymnastikstor och t.om "converse" (även foppatofflor ) men de har inte så höga skaft så leker de i snön lär det bli blöta fötter, så det är mer "gå-på-stanskor" tycker jag.
Tycker inte barn ska ha gympaskor i skolan på vintern om det är snö. Är man förälder så bestämmer man rent krasst över barnens utrustning, de kan väl knappast vägra ha de vinterskor man köper. De är bara att ställa undan gympaskorna. Min dotter ska få Sorel kängor:www.zalando.se/sorel-super-trooper-snowboots-lila-so616c004-404.html
eller så blir det dessa kängor Mukluk ifrån Timberland, men de är ju lite dyrare, så vi får se, de är ju himla snygga: enchant.se/marken/timberland/timberland-barn-holderness-mukluk-grape/
Mina kör vinterskor.
Ett tips är dessa skor:
www.zalando.se/fullstop-vinterstoevlar-blatt-fu213c012-503.html
Jag har köpt ett par varma, vattentäta skor som jag tyckte var snygga till min tioåring till slut. Och han vill använda dem redan nu! Så det blir nog inga problem att ställa undan favoritgympaskorna.
Ja visst är det svårt när de börjar bli så stora att de själva vill bestämma och vägrar ha gummistövlar, varma fodrade skor tex.
Min son vägrar ha några andra långärmade tröjor än munkjackor på sig.
Han vägrar gummistövlar när det regnar (pinsamt ju :) )
Han vägrar ha på sig mössa. Men när det blir vinter kommer jag tvinga honom o ha mössa.
Mycket motvilligt tar han på sig vantar när han cyklar till skolan ¨på morgonen och det är kyligt.
Så jag undrar lite nu hur det kommer gå med vinterstövlar...
Kommer iaf inte köpa eller beställa nåt över hans huvud, utan han får själv vara med och bestämma.
Dessa köpte vi nyss till 11 åriga tjejen nyss : shop.skohusetsverige.se/barnungdom/flick-stovlar/kangor-6.html kommer att lägga i extra sula och ha ullstrumpor så borde hon klara -20 .
Förra året som 10 åring gick hon fortfarande med på att ha Kouma skor men i år var det annat ljud i skällan:p hitta ett par som även fanns i liknande stuk på vuxenavdelningen så hon godkände dem ..