Istället för golvrengöringsmedel
Jag undrar om det är ngn som har tips på miljövänligare och naturligare alternativ till vanligt allrengöringsmedel i vattnet, för torkning av golv?
Jag undrar om det är ngn som har tips på miljövänligare och naturligare alternativ till vanligt allrengöringsmedel i vattnet, för torkning av golv?
Vi kör på grön såpa när vi torkar golven. Gillar lukten av vanlig såpa och tycker att det blir bra resultat.
Vi kör med ångmaskin eller grönsåpa eller vanligt Yes diskmedel till ALL rengöring hemma. Golv som kök som badrum eller vad det nu gäller.
Men vet iofs inte om det är mer miljövänligt än annat
Gul såpa använder jag. Är milt mot parkett också samt ger en behaglig doft .
Microfibermopp. Funkar bra med bara vatten om man ser till att hålla efter så att det inte blir skitigt. Såpa ibland i hall, kök och badrum.
Jag torkar golven med sköljmedel
Ja, om du BARA använder såpa då blir det självklart klibbigt du ska ta ca 15 ml i 10 liter vatten.
Yes diskmedel funkar bra
Som andra skrev, såpa är miljövänligt och skall självklart inte användas i koncentrerad form. Man kan använda såpa till att göra ren ugnen också.
Lite kuriosa, man kan göra egen såpa genom att använda ren träaska och hälla vatten över, efter några dagar så blir det en såpa, ett litet tips om ni skulle söka till Robinson eller så. Det går även att tvätta hår, sig själv och kläder i detta.
Grön eller Gul såpa